کدخبر: ۸۳۹۶

بررسی و انتخاب نوع سینی کابل برای محیط‌های صنعتی

انتخاب جنس و نوع سینی کابل بر اساس شرایط محیطی، تعداد کابل و همین‌طور ظرفیت وزنی مورد نیاز در یک محیط انجام می‌گردد. در واقع انتخاب نادرست نوع سینی کابل سبب بروز مشکلاتی از جمله: عدم هماهنگی جریان‌های انتقال برق و شبکه، خوردگی یا موارد مشابه می‌شود.

بررسی و انتخاب نوع سینی کابل برای محیط‌های صنعتی

سینی کابل گالوانیزه، سینی کابل آلومینیوم، انواع سینی‌های کابل استنلس‌ استیل یا استیل ضدزنگ از جمله مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها در این بازار هستند.

اگر برای شما این سوالات مطرح می‌گردد: بهترین نوع سینی کابل صنعتی چیست؟ چه سینی کابلی را برای محیط‌های مرطوب استفاده کنیم و بهترین نوع روکش برای ساختمان‌های صنعتی در شرایط مرطوب کدام است؟ در این راهنمای جامع برای انتخاب سینی کابل مناسب پروژه شما، پاسخگوی تمامی سوالات خواهیم بود.

نکات مهم خرید سینی کابل بر اساس شرایط محیطی

وقتی قصد سفارش خرید و تولید سینی کابل را دارید؛ باید به موارد مهمی در هنگام انتخاب متریال، سایز، ابعاد و همین‌طور استانداردهای تولید دقت کنید.

معمولا محصولات موجود در بازار، تماماً امکان مقاومت در مقابل شرایط محیطی، رطوبت، اکسیدشدن و... را ندارند. همین‌طور برخی محصولات از نظر قیمتی گران و به‌صرفه نیستند. در چنین شرایطی انتظار می‌رود که یک سری ویژگی‌ها را پیش از خرید و سفارش سینی کابل صنعتی و... شناسایی کنید.

 

کابل2

موارد زیر از جمله مهم‌ترین ارکانی است که باید حین خرید سینی کابل مناسب فضای مرطوب به آن دقت کنید:

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • مقاومت در برابر گردوغبار
  • دوام در برابر حرارت و سرما
  • رعایت استانداردهای ایمنی و الکترونیکی در تولید
  • پوشش و محافظت از سیم‌های داخلی
  • مقاومت در برابر خوردگی و فشار
  • قابلیت استفاده در محیط‌های خاص مانند: محیط‌های صنعتی یا بیرون از فضای بسته

انواع سایز و ظرفیت سینی کابل برای کاربردهای صنعتی

اگر قصد خرید سینی کابل صنعتی را دارید؛ لازم است که مواردی مانند: ابعاد، میزان مقاومت وزنی و همین‌طور شرایط فنی و استانداردهای تولید فولاد را در آن‌ها بررسی کنید.

سینی‌های کابل با ظرفیت و سایز مناسب می‌توانند کمک کنند تا کابل‌ها به‌صورت منظم و سازمان ‌یافته داخل محیط نصب شوند. از طرف دیگر، اگر سینی‌ها ظرفیت کافی نداشته باشند؛ نصب و نگهداری کابل‌ها ممکن است غیرمنظم و پراکنده شود که این می‌تواند به مشکلاتی همچون: سنگینی وزن و خرابی محیط، تداخل سیگنال‌ها، عدم دسترسی به کابل‌ها و ایجاد مسائل ایمنی بخصوص در حریق و زلزله و یا سیل منجر شود.

در بازار امکان سفارش سینی کابل در سایزبندی‌های ذیل وجود دارد:

  1. سینی کابل عرض 5 سانتی متر
  2. سینی کابل عرض 10 سانتی متر
  3. سینی کابل عرض 15 سانتی متر
  4. سینی کابل عرض 20 سانتی متر
  5. سینی کابل عرض 30 سانتی متر
  6. سینی کابل عرض 40 سانتی متر
  7. سینی کابل عرض 50 سانتی متر

با ضخامت‌های:

  • 7 میلی متر
  • 1 سانتی متر
  • 25 سانتی متر
  • 5 سانتی متر

همین‌طور یک استاندارد کلی و یک استاندارد متداول مقاومت در مقابل عناصر حرارت و اکسید نیز وجود دارد که کیفیت این محصولات را تعیین می‌کند که شامل این گستره است:

  • استاندارد تولید: ASTM F1303
  • استاندارد فولادی: ASTM A653/A653M

 

کابل3

انواع سینی کابل مقاوم به شرایط محیطی

چند دسته‌بندی اصلی وجود دارد که می‌توانید برای سفارش سینی کابل صنعتی به سراغ آن‌ها بروید؛ از جمله آن‌ها می‌توان به: سینی کابل آبکاری شده، مدل‌های دارای پودر استاتیک و صدالبته گالوانیزه بروید.

هرکدام از این محصولات مقاومت بالایی در مقابل شرایط محیطی دارند.

  • سینی کابل آبکاری گرم: به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی مختلف از جمله حرارت و سرما، آب و رطوبت، گردوغبار و خوردگی مورداستفاده قرار می‌گیرد. نسبت به سایر سینی‌ کابل ‌ها ضخیم است.
  • سینی کابل رنگی پودری استاتیک: ساخته شده از فلزاتی مانند: فولاد یا آلومینیوم بوده که با پوششی از پودر رنگی استاتیک پوشیده شده است. مقاومت بالا در مقابل حرارت و اشعه uv خورشید دارد.
  • سینی کابل گالوانیزه گرم: سینی کابلی که از جنس ورق‌های فولاد یا استیل با استفاده از فرآیند گرم گالوانیزه تولید شده است. به‌منظور استفاده در شرایطی که نیاز به مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و عوامل محیطی دارند؛ مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • سینی کابل آلومینیوم: محصولات آلومینیومی نیز از جمله بهترین و متداول‌ترین گزینه‌ها به دلیل مقاومت در مقابل حرارت، خوردگی و اکسید بوده و البته قیمت بالایی نسبت به محصولات آبکاری شده و گالوانیزه دارند.

چهار دسته‌بندی بالا جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه‌های پیش و روی شما برای استفاده در محیط‌های صنعتی خواهند بود.

انتخاب و خرید سینی کابل صنعتی و مقاوم

انتخاب صحیح سینی کابل صنعتی و مقاوم در برابر عوامل محیطی امری بسیار حیاتی در صنایع مختلف محسوب می‌شود. سینی‌های کابل علاوه بر حفاظت از کابل‌ها در برابر آسیب‌های مکانیکی، باید توانایی مقاومت در برابر شرایط محیطی خاص را داشته باشند.

 این شرایط محیطی می‌تواند شامل رطوبت، شیمیایی‌ها، دما، وضعیت فشار و... باشد. سینی‌های کابلی که با این عوامل سازگار نباشند می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی همچون: خوردگی، زنگ‌زدگی، تغییر شکل و در نهایت خرابی کابل‌ها شوند که این موضوع می‌تواند به مخاطرات جدی برای ایمنی و کارایی سیستم‌ها منجر شود.

سینی کابل گالوانیزه، سینی کابل پودری رنگی استاتیک، انواع سینی آبکاری گرم و سینی کابل آلومینیوم از جمله مهم‌ترین گزینه‌ها در این دسته‌بندی هستند.

کدخبر: ۸۳۹۶
ارسال نظر