تاثیر استفاده از پارتیشن بر راندمان کاری پرسنل
همه افراد تمایل دارند فعالیت های کاری خود را در یک فضای ارام و دلنشین انجام دهند تا بتوانند بدون احساس خستگی به کار خود ادامه دهند. به همین دلیل مدیران ادارت و دفاتر کاری مختلف، همواره به دنبال راهی برای طراحی دکوراسیون محل کار خود هستند تا یک فضای مناسب برای کارمندان خود به وجود بیاورند.

یکی از بهترین و کم هزینهترین روشها برای طراحی دکوراسیون و یا جداسازی فضاها در محیطهای اداری و کاری، استفاده از پارتیشن میباشد. در این مطلب تصمیم داریم شما را با تاثیرات و اهمیت پارتیشن در بهتر شدن فضای کاری اشنا کنیم. همراه ما باشید!
پارتیشن اداری چیست؟
پارتیشن اداری برای طراحی دکوراسیون و جداسازی فضا در دفاتر و محیطهای اداری استفاده میشود. به کمک پارتیشن میتوان از فضای در دسترس به صورت بهینه استفاده کرد و محیطی آرام و دلنشین برای فعالیت کارمندان به وجود آورد. در نتیجه استفاده از این پارتیشنها باعث بهبود راندمان کاری کارکنان خواهند شد.
پارتیشنهای اداری در انواع پارتیشن ام دی اف، شیشهای و... وجود دارند و در ابعاد مختلف و دلخواه قابل سفارش هستند. نصب پارتیشنها بسیار راحت بوده و برای خرید و سفارش آنها هم به هزینههای چندانی نیاز نیست. یعنی با کمترین هزینه میتوان فضایی ارام، دلنشین، و بدون مزاحمت را برای کارکنان فراهم کرده و محیط و دکوراسیون دفتر و یا شرکت را هم زیباتر کرد.
دلایل استفاده از پارتیشن در فضای کاری
استفاده از پارتیشن در محیطهای اداری تاثیرات مثبت زیادی روی فضای کاری خواهد داشت. مهمترین مزایای این ابزار برای بهتر شدن فضای کاری به شرح زیر است:
1 – افزایش حریم خصوصی کارمندان:
یکی از اصلیترین و اولین دلایلی که مدیران تصمیم گرفتند برای طراحی دکوراسیون شرکت و دفاتر خود از پارتیشن استفاده کنند، فراهم کردن یک فضای شخصی برای هرکدام از کارمندان بود. به کمک پارتیشن میتوان فضای شرکت یا دفتر را به بخشهای مختلفی تقسیم کرد. به این ترتیب هر کدام از کارمندان در قسمت مخصوص خود مشغول کار شده و در آرامش و فضایی خصوصی به انجام وظایف میپردازد.
2 – کاهش صداهای مزاحم:
وجود سروصداهای مزاحم میتواند تمرکز کارکنان را به هم بریزد و در روند کار آنها اختلال ایجاد کند. پارتیشنها میتوانند تا حد زیادی این سروصداهای مزاحم را کاهش داده و از حواس پرتی کارکنان جلوگیری نمایند.
برای مثال به کمک پارتیشن ها، مکالمات همکاران دیگر، رفت و آمد افراد و... مزاحم کارمندان نخواهد شد و آنها میتوانند تمام تمرکز خود را روی فعالیت کاریشان قرار دهند.
اگر در دفتر یا شرکت شما سر و صدای زیادی وجود دارد و یا محل کارتان به مراکز پر رفت و آمد و شلوغ شهر نزدیک است، میتوانید از پارتیشنهای دوجداره استفاده کنید که کاملا عایق صدا هستند.
3 – استفاده بهینه از فضا:
به کمک پارتیشنها میتوان به بهترین شکل ممکن از فضای موجود استفاده کرد. این پارتیشنها به راحتی جمع میشوند و فضای بسیار کمی اشغال میکنند. از طرفی دیگر، به کمک این پارتیشنها میتوان فضای دفتر را تقسیم کرد و بخش خاصی از دفتر را به هر کارمند اختصاص داد.
4 – زیباسازی محیط کار:
پارتیشنها ظاهر زیبایی دارند و میتوانند جلوهای بسیار شیک و مدرن به فضای دفتر ببخشند. تنوع طرحها و مدلهای آنها هم بسیار بالاست و شما میتوانید به راحتی یک پارتیشن متناسب با سبک و حوزه کاری خود انتخاب نمایید. این کار هم به زیبایی فضای کاری و حرفهای تر نشان دادن دفتر شما کمک میکند، و هم باعث افزایش رضایت کارمندان خواهد شد.
شما میتوانید ترکیبی از پارتیشنهای ام دی اف و شیشهای را برای طراحی دکوراسیون محیط کاری خود به کار ببرید. با این کار هم به زیبایی آن محیط کمک میشود و هم نور طبیعی برای کارمندان فراهم خواهد شد.
شما حتی میتوانید نام تجاری و یا عکسهایی از پروژههای موفق خود را هم روی این پارتیشنها حک کنید تا در همان نگاه اول توجه افراد را به خود جلب نمایند.
5 – بهبود تهویه هوا:
یکی دیگر از مهمترین مزایای پارتیشنها این است که باعث بهبود تهویه هوا در داخل دفتر میشوند. استفاده از این ایده برای دفاتری که پنجرههای کمی دارند فوق العاده است و باعث میشود کارکنان با احساس رضایت بیشتری به انجام فعالیتهای خود بپردازند.