زاکانی: شرکت ساختمانی چینی هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد
شهردار تهران در مورد قرارداد با شرکت چینی برای واردات اتوبوس گفت: این یک شرکت ساختمانی است و هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد. فردی که آن حرفها را زده بود، حرفهایش نادرست و غیرکارشناسی است به عنوان مثال خط ۱، ۲ و ۳ توسط شرکت نظامی چینی تامین مالی شده است.
![زاکانی: شرکت ساختمانی چینی هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد](https://static2.24onlinenews.ir/thumbnail/u36YprMmMraw/rAx8rDy4lDstH8fVkAlwk0Dx2GaCyBa7Nrz7KF9Kk19gOuEx8iwRnXNY8WMukS4Om9rhPuXamCH-nXjU4hJ44eBiDmt5P4c-S6iivQTtgBU,/%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7+%D8%B2%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg)
به گزارش 24 آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز میشود؛ این خط از چیتگر شروع میشود و تا دولتآباد ادامه دارد. این خط مترو از شمال تا جنوب است و نقاط مختلف شهر تهران را به هم متصل میکند.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی دو خط ۸ و ۱۰ مترو نیز قبل از عید نوروز شروع شده است و خط چهارم را هم در هفتههای آینده آغاز خواهیم کرد.
شهردار تهران در تشریح هزینههای ساخت مترو با بیان اینکه هر کیلومتر خط مترو حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: خط ۹ که در حدود ۴۰ کیلومتر است، عددی بالغ بر ۱۲۰ همت را به خود اختصاص میدهد.
زاکانی گفت: عملیات خط مترو در مدت حدود ۴ تا ۵ سال کامل میشود، اما هر قطعهای که تکمیل و متصل شود، به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی درباره قرارداد با شرکت چینی برای واردات اتوبوس نیز توضیح داد: این یک شرکت ساختمانی است و هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد. فردی که آن حرفها را زده بود، حرفهایش نادرست و غیرکارشناسی است به عنوان مثال خط ۱، ۲ و ۳ توسط شرکت نظامی چینی تامین مالی شده است.
زاکانی در خصوص محرمانگی این قرارداد، اظهار داشت: محرمانگی آن به معنای مشخص از طرف خارجی است و در دولت هم اعلام شد که به دلیل آسیب نرسیدن به موضوعات باید از طرف دستگاههای مسئول رسیدگی شود؛ لذا تمامی دستگاههای مسئول هم از قرارداد خبر دارند و هم در متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزانتر از محصول داخلی است.