کدخبر: ۱۴۷۵۸

سازمان مدیریت بحران: ۳ سیلاب مشهد، سیستان وبلوچستان و دبی اصلاً قابل مقایسه نیستند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 3 سیل مشهد، سیستان و بلوچستان و دبی اصلاً قابل مقایسه نیستند؛ حجم بارش‌های دبی و سیستان و بلوجستان و شرایط جغرافیایی و توپولگرافی با مشهد قابل مقایسه نیست، شهر مشهد دارای شیب است و در آن روان آب تبدیل به سیلاب می‌شود. در دبی آمار کشته‌ها آن چیزی نیست که رسانه‌های آن‌ها می‌گویند و در آن منطقه حدود ۱۵ روز به طور انجامید تا آب منطقه دبی از بین برود. اما در مشهد ظرف ۲۴ ساعت آب و گل و لای از شهر تخلیه و شاهد آب ماندگی در شهر مشهد نبودیم.

سازمان مدیریت بحران: ۳ سیلاب مشهد، سیستان وبلوچستان و دبی اصلاً قابل مقایسه نیستند

به گزارش 24 آنلاین، حسین ظفری با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در مشهد اظهار کرد: بارشی که چند روز گذشته در مشهد و اطراف آن به وقوع پیوست، شهرهایی از جمله کلات، درگز، سرخس، فریمان، نیشابور و مشهد را تحت تأثیر قرار داد و در حال حاضر وضعیت برق در مناطق مختلف پایدار است، وضعیت آب نیز در ۱۱ روستا به دلایل گل و آلود بودن دچار مشکل شده است که تا عصر امروز حل می‌شود.

وی افزود: راه‌های ۱۴ روستا مسدود شده که از این تعداد ۱۳ روستا راه جایگزین دارند، یکی از آن روستا‌ها شوریجه سرخس است که امروز از طریق هوایی امداد‌رسانی و اقلام و مواد غذایی به این روستا رسید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به شایعه پراکنی برخی‌ها و مقایسه سیل مشهد و سیستان و بلوچستان با دبی، خاطرنشان کرد: این سه سیلاب اصلاً قابل مقایسه نیستند؛ حجم بارش‌های دبی و سیستان و بلوجستان و شرایط جغرافیایی و توپولگرافی با مشهد قابل مقایسه نیست، شهر مشهد دارای شیب است و در آن روان آب تبدیل به سیلاب می‌شود. در دبی آمار کشته‌ها آن چیزی نیست که رسانه‌های آن‌ها می‌گویند و در آن منطقه حدود ۱۵ روز به طور انجامید تا آب منطقه دبی از بین برود. اما در مشهد ظرف ۲۴ ساعت آب و گل و لای از شهر تخلیه و شاهد آب ماندگی در شهر مشهد نبودیم.

وی ادامه داد: بارش‌های مشهد در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است؛ به طوری که در یک ساعت حدود ۴۰ میلی‌متر بارندگی را شاهد بوده‌ایم که منجر به چنین وضعیتی شده ، این اتفاق در جنوب شهر مشهد و در خیابان سیدی به وقوع پیوسته است.

ظفری درباره آخرین آمار جان باختگان و مفقودی‌های سیل مشهد نیز گفت: متولی اعلام آمار سازمان پزشکی قانونی است و آمار‌هایی ارائه شده استانی است.

وی در واکنش به برکناری مدیر بحران شهرداری مشهد ابراز کرد: مدیر عزل شده، مدیر بحران شهرداری مشهد بود؛ مدیر بحران استانداری‌ها با ما در ارتباط هستند و در شهرستان‌ها فرماندار و مدیریت بحران فرمانداری‌ها با ما همکاری می‌کنند و دستگاه‌ها را هماهنگ می‌کنند. این مدیر با برخورد قانونی برکنار شود و انشالله شاهد تکرار چنین اظهاراتی نباشیم.

منبع: فارس
کدخبر: ۱۴۷۵۸
ارسال نظر