کدخبر: ۱۵۴۳۰

کلاهک دودکش

کلاهک دودکش یکی از قطعات بسیار مهم در سیستم‌های تهویه صنعتی محسوب می‌شود. این قطعه در اصل به منظور تصفیه هوای آلوده‌ای که در حال بیرون رفتن از دودکش است روی آن نصب می‌شود تا هم به تصفیه هوا کمک کند هم مانع ورود هوا و برگشت هوای آلوده‌ای که در حال بیرون رفتن است شود.

کلاهک دودکش به شکل‌های مختلفی تولید می‌شود. یکی از بهترین تولید کننده‌های انواع این دودکش‌ها شرکت طراحی و تولید سیستم‌های تهویه صنعتی آرناونت است.

برای خرید کلاهک دودکش کلیک کنید.

کلاهک H

یکی از مشهورترین انواع کلاهک دودکش، کلاهک H شکل است. این نوع کلاهک‌ها را احتمالا روی پشت بام منازل یا کارگاه‌های صنعتی زیاد دیده باشید. کلاهک‌های H شکل از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در سیستم‌های تهویه هوای مسکونی در گذشته این نوع کلاهک‌ها را با سیمان می‌ساختند. شکل هندسی آن‌ها نیز به دو صورت چهارگوش و دایره‌ای طراحی می‌شد. امروزه با ورق‌های استیل، آلومینیوم و البته گالوانیزه نیز برای طراحی و ساخت این کلاهک‌ها استفاده می‌شود که بسته به نوع پروژه تهویه هوایی که مدنظر دارید برای آن دودکش تهیه کنید، یکی از این نوع کلاهک‌ها روی دودکش پشت بام نصب می‌شود.

کلاهک دودکش

کلاهک‌های H شکل بسته به این که در چه پروژه‌ای استفاده شوند دارای دریچه‌های مختلفی خواهند بود. برای مثال یکی از مشهورترین این نوع کلاهک‌ها همان است که دارای دو دریچه بوده و از دو سمت کلاهک هوای آلوده را به بیرون منتقل می‌کند. نوع چهار دریچه این نوع کلاهک‌ها نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای پروژه‌های با فضای بزرگ‌تر و محیطی وسیع‌تر استفاده کنید. همچنین در ساخت این نوع کلاهک‌ها باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که کانال تهویه‌ای که برای آن طراحی می‌شود با جنس و شکل کلاهک تناسب کامل داشته باشد.

کانال سازی

در کنار بحث کلاهک دودکش که روی کانال‌های تهویه قرار می‌گیرند، پرداختن به بحث کانال سازی نیز برای درست عمل کردن سیستم تهویه هوا مهم است. درواقع زمانی یک دودکش هوا درست عمل می‌کند که هم کانال هوای آن به خوبی طراحی شده باشد هم از کلاهک دودکش مناسبی روی آن استفاده شده باشد. همانطور که کلاهک‌های مختلفی براساس انواع سیستم‌های تهویه هوا طراحی و ساخته می‌شود، انواع کانال هوا نیز برای این کار طراحی و ساخته می‌شود. بسته به این که نوع پروژه تهویه هوا چه چیزی باشد از انواع کانال هوا برای آن استفاده می‌شود.

کانال سازی نیز در کل طی سه مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول متناسب با شرایط پروژه ابعاد، جنس و دیگر ویژگی‌های فیزیکی کانال تهویه مورد نظر مشخص می‌شود. این ویژگی‌ها که مشخص شد نوبت به مرحله تولید کانال می‌رسد. در این مرحله کانال‌های تهویه متناسب با شرایطی که در مرحله اول مشخص شد در کارگاه‌ها تولید می‌شوند. در پایان نیز یک تست گیری هوا از کانال‌ها به عمل می‌آید تا مشخص شود که این کانال‌ها درست طراحی شده و قابلیت استفاده در پروژه‌های تهویه صنعتی و مسکونی مختلف را دارند.

انواع کانال تهویه

بسته به این که پروژه تهویه شما چه نوع پروژه‌ای باشد، شرکت طراحی و تولید سیستم‌های تهویه آرناونت انواع مختلفی از کانال‌های تهویه و کلاهک دودکش متناسب با آن‌ها را برای پروژه شما طراحی و تولید می‌کند. این کانال‌های تهویه صنعتی هر کدام با متریالی متفاوت و البته برای استفاده در بخشی مشخص طراحی و تولید می‌شوند. انواع این کانال‌های تهویه شامل موارد زیر است.

کانال تهویه گالوانیزه

 این نوع کانال تهویه که به عنوان دودکش تهویه نیز قابل استفاده است با استفاده از ورق گالوانیزه و به شکل اسپیرال تولید می‌شود. علت استفاده از ورق گالوانیزه برای ساخت کانال دودکش تهویه این است که مقاومت بالایی در برابر فشار داشته و البته در برابر حرارت بسیار مقاوم است.

کانال تهویه آلومینیومی

استفاده از ورق آلومینیوم نیز یکی دیگر از راه‌های تولید کانال تهویه به‌خصوص دودکش‌های تهویه مناسب برای انواع دودکش تهویه است. این نوع کانال‌ها عموما به شکل چهارگوش طراحی و تولید می‌شوند و در پروژه‌های صنعتی و مسکونی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانال تهویه بلوکی

کانال تهویه بلوکی نوعی از کانال تهویه به حساب می‌آید که با استفاده از سیمان و بتن ساخته شده و در پروژه‌های صنعتی قدیمی می‌توان این نوع دودکش تهویه را به وفور مشاهده کرد. از این نوع دودکش‌ها در سقف کارخانه‌ها و سوله‌های قدیمی استفاده فراوان می‌شود.

کانال خرطومی

یکی دیگر از انواع دودکش‌های تهویه کانال‌های خرطومی هستند. این نوع کانال‌ها همان لوله‌های فلکسیبل هستند که با جایگذاری فنر در ورق آلومینیوم، استیل یا پلاستیک به دست آمده و قابلیت شکل دهی به هر سمت را دارند. از این نوع دودکش‌ها بیشتر برای پروژه‌های مسکونی استفاده می‌شود.

کانال آهنی

استفاده از آهن سیاه برای ساخت کانال تهویه، یکی دیگر از روش‌هایی است که به انتقال هوای آلوده از محیط صنعتی و مسکونی به بیرون آن کمک می‌کند. قراردادن دودکش تهویه روی این کانال‌های آهنی بسیار ساده بوده و عموما از این نوع کانال‌ها در مناطقی که باد تندی می‌وزد یا هوا به شدت سرد است استفاده می‌شود.

کاربردهای کلاهک دودکش

کلاهک دودکش برای درست عمل کردن سیستم تهویه صنعتی بسیار ضروری است. این وسیله روی کانال تهویه‌ای که قرار است هوای آلوده را به بیرون از محیط صنعتی یا مسکونی انتقال دهد قرار گرفته و مانع از ورود هوای تازه به درون ساختمان می‌شود. همچنین این وسیله از ورود باران و برف به داخل کانال تهویه جلوگیری کرده و این گونه تصفیه و تهویه هوای آلوده به بیرون محیط صنعتی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. علاوه بر این کلاهک‌های مختلف به تنظیم حرارت و رطوبت محیط صنعتی نیز کمک می‌کنند.

طراحی و ساخت انواع کلاهک با شرکت آرناونت

بهترین شرکتی که می‌توانید از آن برای طراحی و تولید کانال‌های تهویه یا دودکش تهویه مدنظر خود استفاده کنید، شرکت آرناونت است. این شرکت با داشتن تجربه‌ای بسیار طولانی در طراحی و تولید انواع دودکش‌های تهویه صنعتی توانسته با کمترین قیمت ممکن و البته در کوتاه‌ترین زمان بهترین انواع دودکش تهویه را برای مشتریان خود طراحی و تولید کند. آنچه در این شرکت از همه چیز مهم‌تر است، کیفیت محصولاتی است که توسط متخصصان و مهندسان تولید می‌شود. برای اطمینان از کیفیت این محصولات کافی است به پروژه‌های این شرکت برای صنایع بزرگ نگاهی بیاندازید. 

 

کدخبر: ۱۵۴۳۰
ارسال نظر