کدخبر: ۱۵۹۶۶

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی عطاری - آیا شغل عطاری خوب است

یک محتوای کامل و جامع درباره شغل عطاری، وسایل مورد نیاز و میزان درامد آن.....

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی عطاری

عطاری را می‌توانیم جزو قدیمی‌ترین و سنتی ترین مشاغل موجود در ایران معرفی کنیم که در دسته شغل‌های محبوب و مورد نیاز نیز قرار می‌گیرد. اما سوالی که ممکن است همواره ایجاد شود این است که سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی عطاری چقدر است؟

در خصوص این موضوع باید بگوییم که سرمایه این کار به حجم و میزان اقلام خریداری شده برای راه‌اندازی عطاری و مکان مغازه بستگی دارد. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که حتی با سرمایه کم نیز می‌توان اقدام به راه‌اندازی عطاری کرد. در این مطلب بیشتر در مورد شغل عطاری برای شما صحبت کرده و اطلاعات مهم را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

عطاری

لیست اقلام مغازه عطاری

برای راه‌اندازی مغازه عطاری نیاز است تا در ابتدا یکسری اقلام ضروری را تهیه کنید در ادامه لیست اقلام مورد نیاز برای راه‌اندازی یک مغازه عطاری را به شما معرفی می‌کنیم:

● انواع دمنوش‌ها و ادویه‌های پرفروش

● عرقیات گیاهی خالص

● داروهای گیاهی پرمصرف و ضروری

● دستگاه آسیاب عطاری

● دستگاه روغن گیری

● دستگاه کره گیر

● ترازو دیجیتال

● استند و قفسه فروشگاهی

● شیشه و سطل‌های بهداشتی برای نگهداری اجناس

● لوازم ضروری جهت رعایت بهداشت در فروشگاه

درآمد عطاری چقدر است؟

شغل عطاری را می‌توانیم یکی از شغل‌های سنتی در کشور ایران معرفی کنیم که همواره مراجعه به آن بالا بوده است و بسیاری از افراد آن را جزو شغل‌های با درآمد معمولی یا بالا در نظر می‌گیرند.

در مورد اینکه درآمد عطاری چقدر است باید بگوییم که میزان درآمد آن بسته به محل عطاری، نوع محصولات ارائه شده و تخصص فروشنده می‌تواند بسیار متغیر باشد. برای مثال عطاری‌هایی که در بازار یا مکان‌های شلوغ قرار دارند از درآمد بالاتری نسبت به عطاری‌های محلی برخوردار هستند.

علاوه بر این در صورتی که فروشنده در این حوزه تحصیل کرده باشد می‌تواند مشتری‌ها را بیشتر راهنمایی کرده و در نتیجه این کار می‌تواند میزان فروش او را چند برابر افزایش دهد.

بسیاری از عطاری‌ها دارای سابقه طولانی هستند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش تقاضا برای خرید محصولات آنها می‌شود باعث می‌شود تا به واسطه تجربه چندین ساله همه محصولات و کالاها را در مغازه خود داشته باشند که این کار نیز می‌تواند فروش و درآمد آنها را افزایش دهد. پس همانطور که مشاهده کردید درآمد این شغل ثابت نیست و می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.

فروشگاه سلام عطار که در حوزه عطاری فعالیت دارد، به صورت فروشگاه آنلاین و هم مغازه حضوری عطاری فعالیت میکند و سابقه و تجربه زیادی در این زمینه داشته و شما میتوانید برای ورود به این شغل از آن ها در باره عطاری و انواع فعالیت ها و خرید اجناس مشاوره بگیرید.

عطاری

معایب شغل عطاری

همانند هر شغل و حرفه‌ دیگری شغل عطاری نیز می‌تواند معایبی داشته باشد برای مثال افرادی که وارد این حوزه می‌شوند باید اطلاعات جامع و دقیقی در مورد انواع گیاهان دارویی و خواص هر کدام از آنها داشته باشند و در صورتی که فرد اطلاعات کامل نداشته باشد و خریداران را به اشتباه راهنمایی کند این کار می‌تواند مشکلات فراوانی برای او به وجود بیاورد.

علاوه بر این دریافت مجوز این کار می‌تواند پیچیدگی‌های فراوانی داشته باشد. برخی از اجناس ممکن است زود فاسد شده و در صورتی که فروش نروند می‌توانند مشکلات و خسارات مالی زیادی برای شما به وجود بیاورند.

به طور کلی این شغل نیاز به مطالعه بالا و صبر و حوصله زیادی داشته و برای افرادی که به حوزه درمان یا دارویی علاقه ندارند می‌تواند یک شغل خسته کننده به حساب بیاید.

راه اندازی عطاری اینترنتی

در حال حاضر کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی پیشرفت قابل توجهی کردند و میزان تقاضا برای خرید محصولات آنها نیز افزایش فراوانی پیدا کرده است. عطاری نیز یکی از این شغل‌های رو به پیشرفت است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنند.

در صورتی که در این حوزه فعالیت می‌کنید می‌توانید یک سایت و فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده و محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید.

به این منظور شما می‌توانید یک توضیح کامل از محصولاتی که در سایت قرار می‌دهید ارائه داده و همه ویژگی‌ها، خصوصیات و مزایای آن‌ها را ذکر کنید.

علاوه بر این درج تاریخ انقضا نیز می‌تواند به افزایش فروش محصولات شما کمک شایانی کند. شما در کنار داشتن مغازه و ارائه انواع دمنوش‌ها یا داروهای گیاهی به صورت حضوری می‌توانید با راه‌اندازی عطاری اینترنتی علاوه بر عرضه محصولات گوناگون، برند خود را نیز تبلیغ کنید.

عطاری

سخن پایانی

در این مطلب برای شما در مورد شغل و مغازه عطاری صحبت کردیم و اطلاعات مهم و ضروری که می‌تواند از هنگام راه‌اندازی این شغل به شما کمک کند را در اختیارتان قرار دادیم.

توجه داشته باشید مغازه عطاری نیز همانند دیگر شغل‌ها نیاز به حداقل تخصص و مهارت در این زمینه دارد.

علاوه بر این توصیه می‌کنیم قبل از شروع این کار به خوبی تحقیق کرده و اطلاعات خود را در مورد این شغل و مزایا و معایب آن بالا ببرید تا پس از سرمایه‌گذاری و خرید محصولات و کالاهای مورد نیاز پشیمان نشوید.

این شغل محبوبیت‌های خاص خود را دارد و در صورتی که شما تجربه کافی داشته باشید می‌توانید آن را به یک شغل پردرآمد برای خود تبدیل کنید.

سوالات متداول 

1. اهمیت شغل عطاری چیست؟

شغل عطاری به نوعی یک شغل و حرفه مهم و ضروری به حساب می‌آید که می‌تواند اقلام دارویی و درمانی مختلف را در اختیار مردم قرار داده تا آنها با مصرف این مواد بتوانند مشکلات جسمی به وجود آمده را برطرف کنند.

2. چه افرادی می‌توانند مجوز مغازه عطاری دریافت کنند؟

به طور کلی محدودیتی برای این کار وجود ندارد و همه افرادی که به نوعی در این کار سررشته و تجربه‌ای دارند و به خدمت به مردم علاقه دارند می‌توانند مجوز مغازه عطاری دریافت کنند.

 

کدخبر: ۱۵۹۶۶
ارسال نظر
 
  • حسنی

    با توجه به شرایط اقتصادی الان به نظرم عط اری یکی از بهترین شغل ها میتونه باشه. تو ضیحاتتون خوب بود ممنون