کدخبر: ۱۰۰۶۴

معرفی سرور مجازی ساعتی ابر آروان

سرور مجازی یا VPS، یک فناوری پرکاربرد است که برای میزبانی از وب‌سایت‌ها یا وب‌سرویس‌ها به‌کار می‌رود. امروزه بسیاری از افراد با استفاده از قابلیت‌های نامحدود سرورهای مجازی، کسب‌وکارهای کوچک یا بزرگ خود را توسعه می‌دهند.

معرفی سرور مجازی ساعتی ابر آروان

بیش‌تر سرورهای مجازی به‌شکل ساعتی یا روزانه به‌فروش می‌رسند و هر کاربر می‌تواند به تناسب نیاز خود منابع مورد نیازش را تهیه کند.

 

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی، یک محیط مجازی مستقل است که روی یک سرور فیزیکی (متعلق به اپراتورها یا شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ابری) ساخته می‌شود. سرور مجازی با استفاده از فناوری مجازی‌سازی یک سرور فیزیکی به چند سرور خصوصی مجازی تقسیم می‌کند.

 

مزایای سرور مجازی

سرور مجازی مزیت‌های فراوانی دارد و به‌تقریب می‌توان گفت که همه‌ی نیازهای مورد نیاز برای مدیریت یک وب‌سرویس یا وب‌سایت را برطرف می‌کند، اما برخی از مهم‌ترین مزیت‌های آن در ادامه توضیح داده می‌شود:

  • امکان کنترل کامل سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای نصب‌شده
  • امکان افزایش منابع سرور در لحظه (برای زمانی‌که ترافیک وب‌سایت یا وب‌سرویس‌ها بیش‌تر شده باشد)
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به تهیه یک سرور اختصاصی یا اشتراکی
  • جلوگیری از اختلال‌های مختلف عملکرد سرویس‌ها
  • امکان استفاده از امکانات متعدد امنیتی

 

 

کاربرد سرور مجازی

چه چیزی باعث می‌شود تا کاربران به‌جای استفاده از سرورهای اختصاصی یا اشتراکی، به سرور مجازی ساعتی، ماهانه یا سالانه روی بیاورند؟ سرور اشتراکی فقط برای مصارف شخصی مناسب است و نمی‌تواند نیازهای کسب‌وکارها و وب‌سرویس‌های حرفه‌ای را رفع کند.

بیش‌تر کسب‌وکارها در زمان مواجهه با دلایل زیر از سرورهای اختصاصی یا اشتراکی به سرور مجازی مهاجرت می‌کنند:

  • زمانی که با افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت یا افزایش استفاده از وب‌سرویس‌ها مواجه می‌شوند.
  • زمانی که به کنترل کامل روی سرور خود نیاز دارند.

 

 

سرور مجازی ساعتی ابر آروان

بیش‌تر ارایه‌دهندگان سرور مجازی مانند ابر آروان، سرورهای مجازی را برای استفاده در مدت زمان معین و با منابع مشخص، در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

زمان‌هایی را در نظر بگیرید که‌ قصد دارید نها چند ساعت از یک سرور مجازی استفاده کنید. برای مثال، فرض کنید حجم زیادی از داده نیاز به پردازش دارد و باید از یک سرور قدرتمند برای این کار استفاده کنید. یا این که می‌خواهید یک سرویس دانلود یا آپلود فایل‌های حجیم را در مدت زمانی محدود راه‌اندازی و استفاده کنید.

برای انجام چنین کارهایی، به خرید سرورهای مجازی ماهانه یا سالانه نیاز ندارید. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی ساعتی، به‌راحتی و در مدت‌زمان مشخص به نیاز پاسخ دهید و در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.

 

مزایای خرید سرور مجازی ساعتی ابر آروان

ابر آروان، یکی از برترین ارایه‌دهندگان خدمات ابری در ایران است که سرویس‌های مختلف از جمله سرور مجازی را ارائه می‌دهد. شما با خرید VPS ابر آروان،  بامزیت‌های متعددی مانند موارد زیر را به‌دست می‌آورید:

  • امکان انتخاب سرور مجازی لینوکس یا ویندوز
  • امکان انتخاب سرور مجازی ساعتی، ماهانه یا سالانه
  • امکان انتخاب منابع دل‌خواه هنگام سرور مجازی
  • امکان ساخت سرور مجازی بر روی مراکز داده قدرتمند ایرانی و خارجی
  • امکان استفاده از بسته‌های پشتیبانی و ظرفیت فنی کارشناسان ابر آروان

 

بهترین روش‌های اتصال به سرور مجازی

شما می‌توانید از روش‌های مختلف و با استفاده سیستم‌ عامل‌های گوناگون به سرور مجازی خود متصل شوید، برای مثال می‌توانید هنگام اتصال به سرورهای ویندوزی در هر یک سیستم‌عامل‌ها ار روش‌های زیر استفاده کنید:

 

اتصال به VPS از طریق ویندوز

از طریق اجرای برنامه mstsc.exe در ویندوز و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، می‌توانید به راحتی به VPS متصل شوید.

اتصال به VPS از طریق لینوکس

نرم افزارهای مختلفی برای توزیع‌های مختلف لینوکس عرضه شده است که می‌توانید از طریق آن‌ها به VPS متصل شوید. یکی از معروف‌ترین برنامه‌ها برای این کار، rdesktop است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به طریق مشابه سایر سیستم عامل‌ها به VPS متصل شوید.

 

اتصال به VPS از طریق اندروید و iOS

اتصال به VPS از طریق گوشی موبایل هم ممکن است. شما با استفاده از برنامه‌هایی نظیر Microsoft Remote Desktop، می‌توانید از طریق اندروید و iOS به VPS متصل شوید.

رایج‌ترین خطاها هنگام اتصال به VPS

یکی از رایج‌ترین خطاهایی که ممکن است هنگام اتصال به سرور مجازی با آن مواجه شوید، خطای Connection Failed است. برای رفع این خطا، باید ابتدا عاملی که مانع اتصال شما به سرور مجازی می‌شود را پیدا کنید.

ما مهم‌ترین خطاهایی که هنگام اتصال به VPS با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را در ادامه به‌اختصار شرح می‌دهیم:

 

  • خطاهای مربوط به Remote Desktop

هنگام اتصال به VPS با استفاده از ریموت دسکتاپ، ممکن است با خطاهای مختلفی مواجه شوید. این خطاها به دلایل مختلفی رخ می‌دهند، ممکن است به‌سادگی تغییر تنظیمات فایروال تا نصب یک به‌روزرسانی جدیدِ از سیستم‌عامل متغیر باشد.

 

  • خطاهایی رایج پس از به‌روزرسانی ویندوز

با به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ممکن است ناسازگاری‌های مختلفی با پروتکل‌های مربوط به ریموت دسکتاپ ایجاد شوند. این ناسازگاری‌ها باید به‌شکل دستی و با نظر یک کارشناس، برطرف شوند.

 

  • خطاهای مربوط به استفاده از آنتی‌ویروس

 آنتی‌ویروس‌ها ممکن است دسترسی‌های لازم برای اتصال به سرور مجازی را مسدود کنند. برای مثال خطای Remote desktop can’t connect to the remote computer هنگام اتصال به VPS با استفاده از ریموت دسکتاپ، می‌تواند با دلیل استفاده از آنتی‌ویروس بروز کند. برای رفع این خطا، شما باید آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کنید.

 

  • خطای اتصال هنگام استفاده از شبکه‌های عمومی

در بسیاری از موارد، کامپیوتر شما به‌عنوان یک اقدام امنیتی اجازه نمی‌دهد تا از طریق یک شبکه عمومی (مانند هتل‌ها و فرودگاه‌ها ....) به سرور مجازی متصل شوید.

 

  • خطای مربوط به تنظیمات Group Policy

اگر هنگام اتصال به سرور مجازی با خطای the connection was denied because the user account is not authorized for remote login، مواجه شدید، باید در تنظیمات مربوط به group Policy، گزینه Allow users to connect remotely by using Remote Desktop Services را پیدا کنید و آن را به وضعیت Enabled تغییر دهید.

 

  • خطای نداشتن مجوز دسترسی

اگر با خطای Permission Denied هنگام اتصال به سرور لینوکسی خود با پروتکل SSH مواجه شدید، احتمال این که یک فایل رمز را به‌درستی تعریف نکرده باشید وجود دارد. برای رفع این خطا باید تعریف رمز عمومی یا خصوصی خود را در سمت سرور بررسی کنید.

 

کدخبر: ۱۰۰۶۴
ارسال نظر