کدخبر: ۱۴۴۵۰

کدام بروکرها برای معامله طلا مناسب است؟

یکی از محبوب‌ترین نمادهای معاملاتی در میان معامله‌گران که بهترین بروکرهای فارکس به معامله‌گران خود ارائه می‌دهند، نماد طلا است. طلا که در بازار فارکس جزو دسته فلزات گران‌بها قرار می‌گیرد؛ در بازار، با نماد XAU/USD شناخته شده و همیشه حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهد. همین حجم بالای معاملات در طلا باعث شده که این نماد نوسانات بیش‌تر و بزرگ‌تری را در طول روز تجربه کرده و معامله‌‌گران بیش‌تری را به سمت خود بکشاند.

کدام بروکرها برای معامله طلا مناسب است؟

یکی از محبوب‌ترین نمادهای معاملاتی در میان معامله‌گران که بهترین بروکرهای فارکس به معامله‌گران خود ارائه می‌دهند، نماد طلا است. طلا که در بازار فارکس جزو دسته فلزات گران‌بها قرار می‌گیرد؛ در بازار، با نماد XAU/USD شناخته شده و همیشه حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهد. همین حجم بالای معاملات در طلا باعث شده که این نماد نوسانات بیش‌تر و بزرگ‌تری را در طول روز تجربه کرده و معامله‌‌گران بیش‌تری را به سمت خود بکشاند. طلا که به عنوان یک محصول معدنی باارزش به‌شمار می‌رود، علاوه بر معامله‌گران، توجه سرمایه‌گذاران را نیز به خود جلب کرده است از این رو انتخاب بهترین بروکر فارکس برای معاملات طلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله به معرفی بهترین بروکرهای فارکس که برای انجام معاملات بر روی نماد طلا مناسب هستند، خواهیم پرداخت.

بروکر آمارکتس (AMarkets)

آمارکتس که یک بروکر اروپایی است، یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای معاملات طلا است. این بروکر در سال 2007 میلادی فعالیت خود را با ارائه خدمات تجاری به معامله‌گران آغاز کرده است. همین سابقه فعالیت بالا نیز باعث شده که این بروکر در میان معامله‌گران طلا، اعتبار خوبی داشته باشد. در بروکر آمارکتس، تریدرها می‌توانند در حساب‌های Standard، Fixed و Ecn که در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران ارائه می‌شود؛ به نماد طلا دسترسی داشته و معاملاتشان را انجام دهند. حداکثر لوریجی که در این 3 حساب قابل دریافت است، لوریج 1:3000 بوده و اسپردی که بروکر آمارکتس بر روی نماد طلا دریافت می‌کند برای حساب ECN این صرافی 10 پیپس، برای حساب Fixed، 60 پیپس و برای حساب Standard، 30 پیپس است. همچنین تریدرها برای معاملات طلا می‌توانند در هر 3 حساب معاملاتی آمارکتس، حساب اسلامی دریافت نمایند. بروکر آمارکتس دارای رگولاتوری FSA است و با ارائه خدمات مالی به معامله‌گران ایرانی و پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، در لیست بهترین بروکرهای فارکس قرار دارد.

بروکر ویندزور (Windsor)

از قدیمی‌ترین بروکرهایی که جزو لیست بهترین بروکر فارکس برای معاملات طلا قرار دارد؛ بروکر ویندزور است. این بروکر در سال 1988 میلادی فعالیت خود در حوزه بازارهای مالی را آغاز کرده و با اخذ رگولاتوری‌های CySEC و IFSC، در میان معامله‌گران طلا از اعتبار مناسبی برخوردار است. در 2 نوع حساب ارائه شده در بروکر ویندزور که Prime و Zero، نام دارند؛ معامله‌گران می‌توانند در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 به نماد طلا دسترسی داشته باشند. لوریج ارائه شده در این بروکر، برای هر دو حساب ویندزور، حداکثر 1:1000 است و معامله‌گران طلا در حساب پرایم نیاز به پرداخت هیچ‌گونه کمیسیونی در معاملاتشان نخواهند داشت. از دیگر مزیت‌های بروکر ویندزور برای معامله‌گران طلا، امکان واریز و برداشت ریالی و امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی فارسی این بروکر است که به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته پاسخ‌گو به مشکلات معامله‌گران است. سابقه فعالیت بالای بروکر ویندزور از دیگر دلایل محبوبیت این بروکر در میان تریدرهای ایرانی است.

بروکر ارانته (Errante)

از دیگر بروکرهایی که جزو بهترین بروکرهای فارکس برای معامله‌گران طلا است؛ بروکر ارانته نام دارد. این بروکر در سال 2018 میلادی و در کشور قبرس تأسیس شده است. بروکر ارانته به دلیل اجرای خیلی سریع معاملات و تأخیر فوق‌العاده پایین، برای معاملات طلا بسیار مناسب است. در ارانته 4 نوع حساب معاملاتی به نام‌های ECN Standard، ECN Premium، ECN VIP و Tailor Made، در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 و پلتفرم معاملاتی CTrader ، به معامله‌گران ارائه می‌شود. حداکثر لوریج ارائه شده در این بروکر برای نماد طلا 1:500 است. بروکر ارانته دارای رگولاتوری‌های CySEC و FSA بوده و معامله‌گران ایرانی نیز می‌توانند از خدمات این بروکر استفاده کنند و در صورت تمایل از سیستم واریز و برداشت ریالی ارانته نیز استفاده نمایند. یکی از مزیت‌هایی که بروکر ارانته برای دارایی معامله‌گرانش در نظر گرفته است، بیمه سرمایه تریدرها تا سقف 1 میلیون دلار و در صورت بروز خطاهای سیستمی است. همچنین در هرکدام از حساب‌های معاملاتی ارائه شده در ارانته ابزارهای آموزشی و وبینارهای رایگان برای معامله‌گران در نظر گرفته شده است و تریدرها می‌توانند از این امکانات ارانته بهره‌مند شوند.

بروکر آلپاری (Alpari)

بروکر آلپاری با تأسیس در سال 1998 میلادی و باسابقه فعالیت بالا، در لیست بهترین بروکر فارکس قرار دارد که معامله‌‌گران طلا می‌توانند در این بروکر ثبت‌نام کرده و به انجام معاملاتشان مشغول شوند. در بروکر آلپاری 3 نوع حساب معاملاتی با نام‌های Standard، ECN و Pro-ECN و در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به تریدرها ارائه می‌شود که معامله‌گران می‌توانند از این طریق به نماد طلا دسترسی داشته باشند. بروکر آلپاری در زمینه فلزات گران‌بها به‌ویژه طلا، تحلیل‌های اختصاصی روزانه را در اختیار معامله‌‌گران خود می‌گذارد و به معامله‌گران طلا امکان استفاده از حداکثر لوریج 1:3000 را می‌دهد. همچنین این بروکر اسپرد و کمیسیون بسیار پایینی برای بازار فلزات‌ گران‌بها در نظر گرفته است. بروکر آلپاری با دریافت جایزه International Finance Magazine Awards در سال 2013 میلادی به‌عنوان بهترین بروکر اروپا شناخته شد.

بروکر لایت فایننس (Lite Finance)

یکی دیگر از بهترین بروکرهای فارکس برای معامله‌گران طلا، بروکر لایت فایننس است. این بروکر در سال 2005 میلادی فعالیت خود در حوزه بازارهای مالی را شروع و باسابقه فعالیت نسبتاً بالا، اعتبار مناسبی برای خود به وجود آورده است. در این بروکر که معامله‌گران ایرانی نیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند، 3 نوع حساب معاملاتی و 1 حساب سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود. تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند در حساب‌های معاملاتی لایت فایننس که با نام‌های ECN، Classic و Cent شناخته می‌شوند و حساب سرمایه‌گذاری SAFE، در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5، پلتفرم Ctrader و اپلیکیشن تلفن همراه لایت فایننس به نماد طلا دسترسی داشته باشند. همچنین بروکر لایت فایننس با ارائه اخبار و تحلیل‌های مربوط به طلا، به‌صورت تخصصی‌تر بر روی این نماد محبوب تمرکز کرده و اطلاعات مفید را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. بروکر لایت فایننس دارای پشتیبانی فارسی بوده و با اخذ رگولاتوری قبرس (CySEC) اعتبار خود را در میان معامله‌گران طلا افزایش داده است.

بروکر اوپوفایننس (Opo Finance)

بروکر تازه‌تأسیس اوپوفایننس که فعالیت خود در حوزه بازارهای مالی را در سال 2020 میلادی آغاز کرده است، جزو بهترین بروکرهای فارکس برای معاملات طلا به شمار می‌رود. این بروکر با دریافت رگولاتوری FSA دارای اعتبار مناسبی بوده و 4 نوع حساب معاملاتی به نام‌های Standard، ECN، سوشیال ترید و ECN Pro را در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران خود ارائه می‌دهد. بروکر اوپوفایننس برای معاملات طلا از اسپرد خام (اسپرد صفر) استفاده می‌کند و حداکثر لوریج قابل استفاده در این بروکر 1:500 است. همچنین کمیسیون دریافتی برای معاملات طلا توسط بروکر اپوفایننس بسیار پایین است. این بروکر که به معامله‌گران ایرانی نیز خدمات مالی خود را ارائه می‌دهد دارای پشتیبانی فارسی 24 ساعته و قوی است که معامله‌گران می‌توانند برای رفع مشکلات خود از این پشتیبانی فارسی بهره‌مند شوند.

بروکر فیبوگروپ (FiboGroup)

بروکر فیبوگروپ به دلیل تأسیس در سال 1998 میلادی و سابقه فعالیت بالا جزو بهترین بروکرهای فارکس برای تریدرهای طلا به شمار می‌رود. در فیبوگروپ معامله‌گران طلا می‌توانند از حساب‌های معاملاتی ارائه شده که NDD، Fixed و Cent نام دارند و در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 و پلتفرم معاملاتی CTrader به این نماد دسترسی داشته باشند. حداکثر لوریج ارائه شده در فیبوگروپ و برای نماد طلا 1:400 بوده و معامله‌گران امکان انجام معاملات به شیوه هج را خواهند داشت. همچنین اسپرد دریافتی بر روی این نماد در بروکر فیبوگروپ بسیار پایین و به‌صورت معمول برابر با 30 Cent است. بروکر فیبوگروپ با ارائه خدمات به معامله‌گران ایرانی و دریافت رگولاتوری CySEC و FSC و همچنین کسب جوایز متعدد بین‌المللی از اعتبار مناسبی برخوردار است. دفاتر مجموعه فیبو گروپ نیز در کشورهای کاستاریکا، آلماتی، قبرس، آلمان و چین است و معامله‌گران ایرانی می‌توانند به زبان فارسی با پشتیبانی این مجموعه جهت رفع مشکلاتشان ارتباط برقرار کنند.


 

سخن پایانی

در این مقاله بهترین بروکرهای فارکس که برای معاملات طلا مناسب هستند، معرفی شد و ویژگی‌های مربوط به نماد طلا در هرکدام از این بروکرها بررسی شد. به‌صورت کلی معامله‌گران ایرانی می‌توانند در تمامی بروکرهایی که به ایرانیان خدمات خود را ارائه می‌دهند بر روی نماد طلا به انجام معامله بپردازند؛ ولی انتخاب بروکر مناسب بسته به استراتژی معاملاتی هر تریدر دارد.

سؤالات متداول

چه محدوده‌ای از اسپرد برای بروکرهای طلا قابل قبول است؟

معاملات طلا جزو گران‌ترین معاملات بوده و اسپرد نسبتاً بالایی دارند. بااین‌وجود اسپردهای زیر ۲۰ پیپ نسبتاً قابل قبول و مناسب محسوب می‌شوند.

چرا طلا در میان معامله‌گران بازار فارکس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

طلا به‌دلیل ارزش ذاتی و پایداری طولانی‌مدتی که دارد، از بهترین راه‌های حفاظت از دارایی‌ها در برابر تورم و نوسانات بازار است. همچنین طلا به عنوان یک دارایی امن به‌ویژه در زمان‌های بحران اقتصادی و بی‌ثباتی مالی به‌حساب می‌آید.

بهترین بروکر فارکس برای معاملات طلا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بهترین بروکر طلا، بروکری است که اسپردها و کمیسیون‌های پایین، لوریج بالا و ابزارهای معاملاتی رقابتی را ارائه می‌دهد.

بهترین بروکر فارکس که امکان اسکالپ طلا در آن‌ وجود دارد، کدام بروکر است؟

بهترین بروکر برای اسکالپ طلا بروکری است که کم‌ترین اسپرد را از معامله‌گران خود دریافت می‌کند. اما به‌دلیل محدودیت‌هایی که بعضی از بروکرها دارند، در حال حاضر، انجام معاملات اسکالپ بر روی طلا در فارکس تنها در بروکر آمارکتس امکان پذیر است.

 

کدخبر: ۱۴۴۵۰
ارسال نظر