کدخبر: ۱۶۴۵۱

کانال گرد اسپیرال

کانالهای تهویه هوا در گذشته تنها به شکل چهارگوش طراحی و تولید میشدند. امروزه اما طرح هندسی اسپیرال با دهانه گرد برای طراحی و ساخت این کانالها مورد استفاده قرار میگیرد که باعث شده بازدهی کانالهای تهویه بسیار بیشتر شود.

کانال گرد اسپیرال

طراحی هندسی اسپیرال به دلایلی مهندسی باعث می‌شود که بازدهی انتقال هوای تازه درون کانال تهویه هوا بیشتر شده و تا حد صد در صد برسد. برای همین است که شرکت طراحی و ساخت کانال‌های تهویه صنعتی اسپیرالی به‌صورت تخصصی روی انواع کانال گرد اسپیرال کار کرد و باکیفیت‌ترین این نوع کانال‌ها را با کمترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار مشتریان مختلف قرار می‌دهد.

مراحل ساخت کانال گرد اسپیرال

کانال گرد اسپیرال یا همان کانال اسپیرال به خاطر طراحی هندسی خاصی که دارد تا ابتدای نیمه قرن بیستم طراحی و تولید نمی‌شد زیرا تکنولوژی لازم برای اسپیرال کردن ورق‌های آهن و گالوانیزه وجود نداشت. در آن زمان تقریبا همه مهندسان طراحی سیستم‌های تهویه صنعتی به این نتیجه رسیده بودند که طراحی اسپیرال برای کانال‌های تهویه صنعتی بیشترین بازدهی را دارد اما هیچ شرکتی هنوز نتوانسته بود این نوع کانال‌ها را بسازد. بعد از این که یک شرکت آمریکایی اولین نوع کانال گرد اسپیرال را طراحی و به‌صورت انبوه تولید کرد، این نوع از کانال‌های تهویه صنعتی به‌صورت وسیع در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند.

طراحی و مشخص کردن پارامترها

شرکت اسپیرالی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در طراحی و تولید انبوه کانال گرد اسپیرال در طی سه مرحله بهترین انواع کانال‌های اسپیرال را طراحی کرده و با کمترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. اولین مرحله ساخت کانال گرد اسپیرال طراحی آن است. در این مرحله با استفاده از نرم افزارهای طراحی و شبیه‌سازی، طرح اولیه کانال و پارامترهای مهم آن مثل جنس، ضخامت، ابعاد و دیگر ویژگی‌ها شبیه‌سازی می‌شود تا حالت بهینه کانال گرد اسپیرال به دست آید.

تولید کارگاهی

بعد از مشخص شدن طرح و مشخصات اولیه کانال گرد اسپیرال متخصصان شرکت اسپیرالی این طرح را برای واحد تولید کارگاهی ارسال می‌کنند تا فنی کاران در این بخش کانال را تولید کنند. در این مرحله ورق‌های آهن یا گالوانیزه‌ای که برای ساخت کانال گرد اسپیرال مشخص شده‌اند برش داده شده و سپس حول یک محور مرکزی با استفاده از دستگاه‌هایی ویژه به‌صورت اسپیرال در امتداد هم قرار گرفته و به هم جوش می‌شوند. بعد از جوشکاری قطعات نیز کانال اسپیرال نهایی به دست می‌آید.

تست هوا

کانال اسپیرال به دست آمده بعد از تولید باید از نظر نشتی هوا نیز سنجیده شود. سنجش این کانال‌ها با تست هوا انجام می‌شود. تست هوا برای مشخص شدن درزها و شکاف‌های کانال گرد اسپیرال انجام می‌شود تا اگر مشکلی وجود داشت پیش از نصب روی پروژه برطرف شوند. در این تست کانال طراحی شده در معرض هوا با دبی مشخصی قرار می‌گیرد تا معلوم شود توانایی تحمل فشار هوا را دارد یا نه. این تست‌ها در شرکت اسپیرالی به بهترین شکل انجام می‌شود و برای همین است که کیفیت کانال‌های تولیدی در این شرکت بسیار بالا است.

تفاوت های کانال گرد اسپیرال با دیگر کانال ها

کانال‌های گرد اسپیرال ساخته شده توسط شرکت اسپیرالی به چند دلیل دارای مزیت‌هایی نسبت به دیگر انواع کانال تهویه هستند. مزیت اول این است که طراحی این کانال‌ها به گونه‌ای است که کار انتقال هوا در آن با بالاترین بازدهی و کمترین اتلاف انرژی انجام می‌شود. درواقع در یک محیط هندسی گرد، هیچ نقطه کوری وجود ندارد که هوا در آن گیر افتاده و نتوان آن را انتقال داد یا با سرعت کم انتقال داد. برای همین این نوع کانال‌ها کمترین اصطکاک بدنه با هوای درون کانال را داشته و در نتیجه اتلاف انرژی در آن‌ها صفر است.

مزیت دیگری که کانال گرد اسپیرال دارد این است که برای ساخت آن به مواد اولیه کمتری نسبت به دیگر انواع کانال تهویه نیاز است و برای همین هزینه تولید بسیار پایین تمام شده و البته محصولی محیط زیست دوست به دست خواهد آمد. این نوع کانال‌های تهویه همچنین امکان طراحی و ساخت با شکل‌های جذاب و رنگ آمیزی متناسب با دکور محیط را دارند و اتفاقا شرکت اسپیرالی جذاب‌ترین انواع کانال گرد اسپیرال را متناسب با محیط رستوران‌ها و هتل‌هایی که دکوراسیون زیبایی دارند طراحی و تولید می‌کند تا زیبایی دیزاین این محیط‌ها به هم نخورد.

کانال اسپیرال گالوانیزه

استفاده از ورق گالوانیزه برای طراحی و تولید کانال گرد اسپیرال بسیار متداول و پربازده است. ورق‌های گالوانیزه در برابر حرارت، فشار هوا و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند و برای همین وقتی به‌صورت اسپیرال طراحی و ساخته می‌شوند امکان استفاده از آن‌ها در محیط‌های صنعتی نا امن برای سیستم تهویه مثل محیط کارخانه‌های بزرگ خودروسازی، محیط کارخانه‌های مرتبط با صنایع پتروشیمی و... وجود دارد. برای همین است که بزرگ‌ترین مشتریان شرکت اسپیرالی شامل سایپا، ایران خودرو، سازمان انرژی اتمی، شرکت ملی نفت ایران، صبا باتری و بسیاری از دیگر صنایع و ارگان‌های بزرگ دولتی و خصوصی هستند که طراحی و ساخت کانال گرد اسپیرال برای آن‌ها باید با دقت بسیار بالا و کیفیتی بی‌نظیر انجام شود که فقط از عهده متخصصان شرکت اسپیرالی برمی‌آید.

کاربردهای کانال گرد اسپیرال

کانال‌های گرد اسپیرال بیشترین کاربرد در میان انواع کانال تهویه هوای صنعتی را دارند. شرکت اسپیرالی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید کانال‌های اسپیرال توانسته چگونگی استفاده و نصب این کانال‌ها را در انواع پروژه‌های صنعتی و مسکونی نشان دهد. تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای کانال گرد اسپیرال در انواع پروژه‌های صنعتی و مسکونی شامل:

·        استفاده در سیستم تهویه و شوتینگ ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی

·        استفاده در کارخانه‌های صنعتی خیلی بزرگ که در ابعادی وسیع محصولی را تولید می‌کنند

·        استفاده در انواع سوله‌های صنعتی بزرگ و کوچک که نیازمند سیستم تهویه هوای صنعتی هستند

·        استفاده در رستوران‌ها

·        استفاده در بیمارستان‌ها به‌خصوص بخش مرتبط با قرنطینه یا اتاق‌های تمیز بیمارستان

·        استفاده در هتل‌هایی که نیازمند یک سیستم تهویه قدرتمند و با بازدهی بالا هستند

·        استفاده در دامداری‌ها، گلخانه‌ها و دیگر محیط‌های کشت و پرورش صنعتی

تمام این کاربردها و دیگر کاربردهایی که به آن‌ها اشاره نکردیم به خاطر کیفیت بالا و بازدهی صد در صدی است که کانال‌های گرد اسپیرال تولید شده توسط شرکت اسپیرال دارند و همین آن‌ها را به بهترین شرکت طراحی و تولید انواع کانال گرد اسپیرال  تبدیل کرده است. 

کدخبر: ۱۶۴۵۱
ارسال نظر