کدخبر: ۱۵۶۹۹

عرب‌سرخی: بعید است که برگزاری یک انتخابات رقابتی اتفاق بیافتد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حاکمیت هزینه‌های زیادی را متحمل شد تا بتواند به یک ساخت یک‌دست برسد. وقتی چنین هزینه‌هایی را پرداختند، بعید است که برگزاری یک انتخابات رقابتی و تائید نمایندگان سلایق مختلف اتفاق بیافتد.

عرب‌سرخی: بعید است که برگزاری یک انتخابات رقابتی اتفاق بیافتد

به گزارش 24 آنلاین، فیض‌الله عرب سرخی به بررسی وضعیت انتخابات پیش رو و راهکارهایی که می‌توان در پیش گرفت، پرداخت و در تحلیل وضعیت فعلی سیاست و ایام منتهی به انتخابات گفت: به نظر من حاکمیت هزینه‌های زیادی را متحمل شد تا بتواند به یک ساخت یک‌دست برسد. از جمله این هزینه‌ها، قبول مساله کاهش مشارکت گسترده مردم است. شاهد آن بودیم که در انتخابات گذشته شاید اگر کسر کردن آرای باطله و سفید را در محاسبات خود، مشارکت واقعی در کل کشور به زیر ۳۰ درصد رسیده و در دور دوم هم وضعیت بدتری را دیدیم.

وی افزود: وقتی چنین هزینه‌هایی را پرداختند، بعید است که برگزاری یک انتخابات رقابتی و تائید نمایندگان سلایق مختلف اتفاق بیافتد. اگر همین روند پیش برود، به نظر من انتخابات محدودی برگزار می‌شود. همان طور می‌دانید در حال حاضر بحث ادامه مسیر دولت سیزدهم مطرح است و اشاره شده که روند فعلی باید ادامه پیدا کند؛ در چنین شرایطی با یک نامزد که با این وضعیت سازگاری داشته باشد، امور اجرایی را پیش خواهند برد.

در چنین شرایطی با تأسف باید گفت که روند مشکلات کشور که به دلیل سیاست‌های ناصحیح، مدیریت بی‌تجربه و ناکارآمد به وجود آمده، ادامه پیدا خواهد کرد و گرفتاری‌ها بیشتر خواهد شد.

عرب‌سرخی با اشاره به موانع پیش روی نامزدهای منتقد، ادامه داد: در چنین وضعیتی که کانال ورود از شورای نگهبان است، هر نوع تلاشی از جانب سایر سلایق از جمله اصلاح‌طلبان با این سدّ مواجه شده و خواهد شد.

شاید تنها کاری که سایر نیروها در چنین وضعیتی می‌توانند انجام دهند، استفاده از فرصت انتخابات برای بیان مشکلات راهکارها و نقد وضعیت و رویه‌های موجود برای حرف زدن با جامعه است. بخش رسمی چنین عملی نیز منوط به این است که یک نامزد حداقل در ظاهر تائید شود که منتقد این سیاست‌ها باشد.

هنوز از چند و چون خط مشی‌های اتخاذ شده بی‌اطلاع هستیم. این خط مشی‌ها کار را برای همه سلایق به غیر از نیروی حاکم سخت و هر نوع ورود به صحنه و تصمیم‌گیری را با مشکل مواجه کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تصمیم این جناح سیاسی برای حضور در انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری، گفت: انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان در دستور کار است. هم چهره‌های منفرد اصلاح‌طلب، هم احزاب و جبهه اصلاحات در تلاش هستند که یک چهره انتخاب کنند که احتمال تائید صلاحیتش وجود داشته باشد و بتواند حداقل‌های جریان‌ اصلاح‌طلبی را نمایندگی کند.

منبع: جماران
کدخبر: ۱۵۶۹۹
ارسال نظر