کدخبر: ۱۶۳۲۴

کاندیداهای ریاست جمهوری به سوالاتی درخصوص ورزش پاسخ خواهند داد

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قطعا بخشی از برنامه هایشان را به ورزش و تامین سلامت مردم اختصاص خواهند داد که در این زمینه پرسش هایی مطرح است.

کاندیداهای ریاست جمهوری به سوالاتی درخصوص ورزش پاسخ خواهند داد

به گزارش 24 آنلاین، با مشخص شدن کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و اعلام اسامی ٦ نامزد تأیید شده، و با توجه به برنامه ریزی انجام شده از سوی رسانه‌های کشور و ستادهای انتخاباتی نامزدها، شاهد انجام و انعکاس گفت و گوهایی با هرکدام از کاندیداها درباره موضوعات مهم کشور در روزهای آتی خواهیم بود.

براین اساس، بخش ورزش و تربیت بدنی نیز با توجه به اهمیت آن در ابعاد سلامت و نشاط فردی و اجتماعی و به ویژه گستردگی مخاطبان آن باید از جمله موضوعات مورد توجه رسانه‌ها در گفت و گو با کاندیداهای منتخب باشد.

لذا با توجه به مسائل موجود در ورزش که نیازمند توجه ویژه کاندیداها و ارائه برنامه و راهکار در جهت رفع و حل این مسائل است سوالاتی طرح گردیده که انتظار می‌رود با پاسخگویی به این سوالات بتوان چشم اندازی روشن در برابر نگرانی‌های موجود در جامعه ورزش ایجاد کرد.

١- با توجه به فقر حرکتی و کمبود حرکت و فعالیت بدنی ناشی از تغییرات سبک زندگی که منجر به افزایش قابل توجه اضافه وزن و چاقی در بین مردم و به تبع آن شیوع بیماری‌های غیرواگیردار در کشور شده است و با توجه به برخی موانع در پیش روی توسعه ورزش همگانی از جمله ضعف‌های ساختاری، مدیریتی، بودجه‌ای، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی در حوزه ورزش همگانی، راهبری ضعیف ورزش همگانی در سطح کلان و نبود یک برنامه راهبردی جامع برای همراه سازی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نهادهای ذیربط به ویژه آموزش و پرورش و شهرداری‌ها در حوزه ورزش همگانی، و عدم توازن و تناسب بودجه و اعتبارات ورزش همگانی متناسب با نیازهای جامعه و مردم، جنابعالی چه برنامه‌ای برای توسعه ورزش همگانی و سلامت محور در جامعه دارید؟

٢- با توجه به اهمیت اقتصاد ورزش از یکسو و دولتی بودن اقتصاد کشور و وجود موانع قانونی برای هزینه در ورزش حرفه‌ای از سوی دیگر، و وجود موانع قابل توجهی از جمله مشکل لاینحل حق پخش رسانه‌ای و تلویزیونی که تأمین کننده بخش قابل توجهی از منابع مالی باشگاههای حرفه‌ای و قهرمانی است، به نظر جنابعالی چگونه می‌توان این موانع را از سر راه توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برداشت؟ با این توضیح که علیرغم مصوبات قانونی در این باره از سال ٩٥ تا کنون، این مفاد قانونی نیز در این باره راهگشا نبوده اند.

٣- با توجه به ساختار حاکمیتی و دولتی ورزش ایران و وضعیت مدیریتی و حقوقی فدراسیون‌های ورزشی کشور و هیأت‌های ورزشی استان‌ها و وابستگی تقریباً کامل زیرساختی، بودجه‌ای و مالی اکثر قریب به اتقاق آنها به دولت که عامل مؤثری برای ضعف و ناکارآمدی نهادهای ورزشی و به تبع آن افت ورزش همگانی و قهرمانی در کشور است، جنابعالی چه راهکاری را برای استقلال ساختاری و مدیریتی و کاهش و قطع وابستگی به دولت در نظر خواهید داشت؟

٤- با توجه وضعیت کیفی و کمی، ساختاری، مدیریتی و حقوقی ⁠ باشگاههای ورزشی قهرمانی و حرفه‌ای و شرایط کاری باشگاههای ورزشی عمومی و همگانی و فاصله قابل توجه آنها با پاسخگویی به نیازهای ورزشی مردم در شهرها و روستاهای ایران، جنابعالی چه راهکاری را برای ارتقا شرایط و حمایت از باشگاههای ورزشی قهرمانی و عمومی به عنوان کانون‌های اصلی توسعه و گسترش ورزش مد نظر خواهید داشت؟

٥- با توجه به بیش از ٤٠٠٠ پروژه و طرح نیمه تمام ورزشی در کشور از یکسو و وضعیت نامناسب ورزشگاه‌های ملی مانند مجموعه ورزشی آزادی و تختی در تهران و ورزشگاه‌های مراکز استان‌ها در انطباق با استانداردهای بین المللی، راهکار جنابعالی برای روزآمد سازی ورزشگاه‌های ملی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی چیست؟

۶- با توجه به نقش ممتاز ورزش در حوزه دیپلماسی عمومی و امکان برقراری تعاملات فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار با ملت‌ها و کشورها از طریق توسعه مراودات ورزشی، برنامه جنابعالی برای حضور مؤثرتر ایران در سازمان‌ها و نهادهای بین المللی ورزشی از طریق کسب کرسی‌های مؤثر در این سازمان‌ها و به تبع آن ارتقا جایگاه ورزش در دیپلماسی و توسعه روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

۷- با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی ورزش و نقش مؤثر آن در ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم و ارتقا هویت و انسجام ملی و مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای مورد نظر جنابعالی برای رفع موانع و چالش‌های مشارکت هرچه بیشتر آحاد جامعه و به ویژه بانوان در فعالیت‌ها و رویدادهای ورزش همگانی و قهرمانی چیست؟ و بطور ویژه دیدگاه تان درباره توسعه ورزش بانوان و حضور و مشارکت گسترده‌تر بانوان در ورزش با توجه به فرصت‌ها و چالش‌های موجود در این بخش مهم از ورزش چیست؟
------------------------------
سیدعبدالحمید احمدی

منبع: مهر
کدخبر: ۱۶۳۲۴
ارسال نظر