کدخبر: ۵۴۷۱

‏درگذشت خانم کامیلا باتمانقلیج

‏درگذشت خانم کامیلا باتمانقلیج

‌خانواده کامیلا باتمانقلیج، اول ژانویه درگذشت وی را اعلام کردند. او در شب اول ژانویه پس از جشن تولد ۶۱ سالگی با خانواده‌اش، در آرامش در خواب درگذشت.

‌او بنیانگذار دو مؤسسه خیریه پیشگام، Place2Be و Kids Company بود که بعنوان بزرگترین موسسات خیریه مردم نهاد در اروپا، مدل‌های فرهنگی، درمانی و کارورزی جدیدی را برای رسیدن به هدفی منحصر به فرد ارائه کردند: «تامین ایمنی و آینده درخشان کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و افزایش درک و آگاهی آنان از ‌قابلیتهای خود».

‌کامیلا که در کنار همکاران، داوطلبان و حامیان فداکار خود کار می‌کرد، زندگی ده‌ها هزار کودک و جوان را در لندن و بریستول تغییر داد که برای سالها توسط سیستم ناکارآمد دولتی حمایت از کودکان نادیده گرفته شده بودند.

‌او به این کودکان نشان داد که شایسته محبت و حمایت و زندگی بهتر هستند. کامیلا برای همگان منبع بی پایان الهام، چشمه ای از شوخ طبعی، سخت کوشی و خیرخواهی بود.

‌فعالیت بی وقفه خانم باتمانقلیج در حمایت از کودکان نیازمند و خانواده هایشان، تا سال ۲۰۱۵ تحمل و تا حدی مورد حمایت بود، تا جایی که از او به عنوان فرشته پکام (محله فقیر نشین جنوب لندن) و یکی از قدرتمندترین زنان اروپا یاد میشد.

‌ولی با قدرت گرفتن نهادهای خیریه تحت ریاست او و انتخابش به عنوان زن سال ۲۰۱۵ در بریتانیا، قدرتهای نامرئی سیاسی تصمیم به حذف و نابودی او‌ و‌ کوششهایش گرفتند.

‌این روند با سوءاستفاده از نقض بی طرفی موسسه ناظر بر امور خیریه ها، با استخدام وکلا و روزنامه نگاران افراطی مغرض، با ادعای چند مورد خلاف، بدون اثبات هیچ ادعایی، مانع ادامه فعالیت او‌ و سازمانش شدند.

‌این در حالی بود که بعد از چندین سال نفرت پراکنی هدفمند و هوشمند خبری، رسانه ای و سیاسی، تعطیلی اجباری بی ملاحظه کل فعالیتهای خیریه و موسس آن و چندین مرحله تلاش قضایی، نهایتا رای به برائت و بیگناهی کامیلا و همکارانش داده شد.

‌در این فاصله بیماری نادر و پیچیده او جدی شد و گسترش یافت.

‌کامیلا فرزند دکتر فریدون باتمانقلیج (مبدع آب درمانی) و خانم لوسیل باتمانقلیج (بلژیکی-ایرانی) بود.

‌کامیلا در حالی روزهای آخر عمرش را سپری کرد که تا آخرین روزهای زندگی، در آستانه کریسمس، سال نو و تولدش برای ۲۵ هزار کودک و خانواده مرتبط با موسسه خیریه خود پیام، هدیه و امکانات زندگی فرستاد و با آرامش و فراغت در خواب از دنیا رفت.

 

کدخبر: ۵۴۷۱
ارسال نظر