کدخبر: ۳۶۷۲۱

سامانه یکپارچه گذرگاه مرکزی API بانک صادرات ایران رونمایی شد/ یاسر مرادی: راه‌اندازی سیگما گامی در جهت تحقق بانکداری بر پایه هوش مصنوعی و ارائه خدمات پلتفرمی است

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه گذرگاه مرکزی API (سیگما) گفت: رونمایی از این سامانه، گامی در جهت تحقق بانکداری بر پایه هوش مصنوعی و ارائه خدمات پلتفرمی است و ملموس بودن و تسهیل خدمت‌رسانی به مشتریان باید مورد توجه قرار گیرد.

سامانه یکپارچه گذرگاه مرکزی API بانک صادرات ایران رونمایی شد/ یاسر مرادی: راه‌اندازی سیگما گامی در جهت تحقق بانکداری بر پایه هوش مصنوعی و ارائه خدمات پلتفرمی است

مرادی همچنین تأکید کرد: در امینی‌فرد با اشاره به اینکه در مواجهه با معماری پراکنده و هزینه‌بر، نیازمند بازتعریف زیرساخت بانک بودیم گفت: رشد نمایی سامانه‌ها و افزایش هزینه‌های استعلام، به‌ویژه در سرویس ثبت احوال، ما را به این جمع‌بندی رساند که بدون زیرساختی متمرکز و هوشمند، امکان ادامه مسیر وجود ندارد. 

او افزود: سیگما اکنون امکان بهره‌برداری از بیش از ۳۷۵۰ وب‌سرویس فعلی متعلق به بیش از هزار دستگاه در سطح کشور که توسط سازمان فناوری اطلاعات ارایه می‌شود را دارد و پایداری و کیفیت سرویس‌ها را به‌صورت چشم‌گیر ارتقاء می‌دهد. این زیرساخت یک واسط دوسویه میان بانک و نهادهای بیرونی است که داده‌ها را به‌صورت یکپارچه در قالب API به برنامه‌های کاربردی و سامانه‌های اختصاصی واحدهای داخلی بانک منتقل می‌کند. 

امینی‌فرد به سرویس‌های پیاده‌سازی شده در سیگما اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ وب سرویس ثبت احوال، شاهکار، شناسه ملی اشخاص حقوقی، واریز یارانه‌ها، استعلام وام ازدوج و فرزندآوری، امضاداران مجاز، دهک وسع، تمبر الکترونیک، ضمانت‌نامه گمرکی، کدپستی و... بر بستر سیگما پیاده‌سازی و چندین سرویس دیگر از جمله سفته الکترونیک، برات الکترونیک، استعلام نظام وظیفه، استعلام مدرک تحصیلی، استعلام معاملاتی اشخاص و... در حال پیاده‌سازی نهایی است. 

سیگما پلی از بانکداری سنتی به بانکداری هوشمند 

سامانه یکپارچه گذرگاه مرکزی API (سیگما) به‌عنوان زیرساختی راهبردی و فناورانه برای گذار از بانکداری سنتی به بانکداری هوشمند معرفی شد. «سیگما» با هدف افزایش پایداری و مدیریت متمرکز هزاران وب سرویس‌ برون‌سازمانی، پایش لحظه‌ای عملکرد و فراهم‌سازی زیرساخت هوش مصنوعی در بانک صادرات ایران طراحی و پیاده‌سازی شده است. 

سیگما، نه فقط یک پروژه فناوری بلکه یک راهبرد سازمانی برای آینده بانک صادرات ایران است. این سامانه با تکیه بر رویکرد نوآوری باز بانک را برای نقش‌آفرینی جدی و هوشمندانه‌ در عرصه بانکداری آینده آماده می‌کند. 

در چشم‌اندازی روشن، سیگما پلی از بانکداری سنتی امروز به بانکداری هوشمند فردا است.

3.JPG

4.jpg

2.jpg

6.jpg

کدخبر: ۳۶۷۲۱
ارسال نظر