کدخبر: ۱۵۹۲

رنجنامه تلخ مراکز درمانی به دولت: پزشک و پرستار نداریم!

حال و روز بیمارستان‌های غرب مازندران بدتر از بیماران است و درد و رنج نبود امکانات و پزشکان متخصص و کمبود پرستار سوگنامه‌ای برای حوزه بهداشت و درمان این خطه از کشورمان است.

رنجنامه تلخ مراکز درمانی به دولت: پزشک و پرستار نداریم!

به گزارش پایگاه خبری 24، با حضور در بیمارستان‌های مازندران صد دفعه دعا می‌کنید که گذر هیچکس به این مراکز که از هزاران امکانات بی بهره است نیفتد؛ چرا که حال و روز بیمارستان ، نامساعدتر از بیمارانش است!

اکنون شرایط بیمارستان‌های غرب مازندران بسیار نامساعد است ؛ یکی پزشک ندارد، دیگری اتاق عمل و آن یکی متخصص ندارد و برخی هم از وجود تجهیزات فرسوده  رنج می کشند.کمبود و ضعف امکانات درمانی در بیمارستان‌های غرب این استان مشکل دیرینه‌ای است که وعده وعیدهای دولت‌های مختلف از جمله دولت سیزدهم هم از آن گره گشایی نکرده است و حادثه رخ داده برای کودک 6 ساله نمونه‌ای از حوادثی است که هر روز برای کودکان، زنان و مردان محروم این دیار رخ می‌دهد و دستشان به جایی بند نیست.

گلایه مردم شنیده می‌شود؟

یک شهروند نوشهری با بیان این که بیمارستان شبانه روزی شهر از داشتن امکانات و تخصص‌های اولیه هم محروم است، می گوید: برای خدمات گرفتن در این بیمارستان بیمار باید ملزومات مورد نیاز از جمله سرم و پانسمان را از بیرون تهیه کند.

وی در گفتگو با مهر با بیان این که بسیاری از تخصص‌ها و رشته‌ها در این بیمارستان قدیمی وجود ندارد، می افزاید: حال و روز درمانگاه‌های روستایی در شهرهای کوهستانی پول و کجور به مراتب بهتر از این بیمارستان مرکزی است و نبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غرب مازندران در حالی است که روزانه مسافران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند، در حالی که بخش بهداشت و درمان از خدمات دهی بومی‌ها هم عاجز و درمانده است .

شهرام حسین زاده رئیس بیمارستان شهیدبهشتی نوشهر با بیان این که با همکاری خیران، ست جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان کامل شده است، از دعوت متخصصان برای همکاری با بیمارستان برای خدمات دهی خبر می دهد و می گوید: ۳۵نیروی متخصص پزشکی در رشته‌های مختلف با بیمارستان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان تاکید می کند: اکنون بزرگترین چالش ما دخل و خرج‌هایی است که گریبان بیمارستان را گرفته است.

کاهش انگیزه ماندگاری پزشکان

محمدعلی محسنی رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان این این که مجلس و دولت درباره ضعف و کمبود امکانات درمانی مقصرند، می افزاید: در مجلس وقتی برای پزشکان حتی در مناطق محروم سقف تعیین می‌کنیم انگیزه‌های ماندگاری را کاهش می دهیم و زمانی که تعرفه‌های خدمات ارزشمند پزشکان و متخصصان را به قیمت ناچیز می خریم و بیمارستان‌های ما برای مدت مدیدی دستمزد متخصصان و پرسنل را با تأخیر 8 تا ۱۰ماهه پرداخت می‌کنند وضعیت اینگونه می‌شود.

وی با تاکید بر این که باید رویکرد خود را به نظام سلامت تغییر دهیم، تاکید می کند: در برهه‌ای خروج پزشکان چالش جدی بود و اکنون خروج و کوچ پرستاران به معضل بزرگ بدل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بازدید از بیمارستان شبانه روزی نوشهر می گوید: این بیمارستان متخصص بیهوشی و داخلی هم ندارد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره پاسخگو نبوده است و معاون درمانش گفت، متخصص نداریم.

در عین حال معاون وزیر بهداشت و درمان وعده تأمین و رفع این کمبودها را داده‌ است.وی شرایط دیگر بیمارستان‌های غرب استان از جمله طالقانی و چالوس را هم نامناسب توصیف می کند.

منبع: اطلاعات
کدخبر: ۱۵۹۲
ارسال نظر