ناصر امانی: حملونقل عمومی در تهران همچنان از اهداف عقب است
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تشریح ارزیابی خود از عملکرد چهار سال گذشته مدیریت شهری، گفت: قضاوت درباره عملکرد شهرداری نباید صفر و صدی باشد اما در حوزههایی همچون نگهداشت شهر و حملونقل، فاصله جدی با اهداف تعیینشده وجود دارد.
به گزارش ۲۴ آنلاین، ناصر امانی با ارزیابی عملکرد دوره ششم مدیریت شهری اظهار کرد: قضاوت درباره عملکرد چهار ساله شهرداری تهران نباید «صفر یا صد» باشد و عملکرد بخشهای مختلف متفاوت بوده است.
وی با بیان اینکه در برخی حوزهها عملکرد قابل قبول بوده و در برخی دیگر ضعفهایی وجود دارد، افزود: در حوزه نگهداشت شهر شامل نظافت و آراستگی، عملکرد ضعیف ارزیابی میشود و این بخش با انتظارات شورا و شهروندان فاصله دارد.
امانی درباره وضعیت فضای سبز شهر نیز ادامه داد: در حوزه فضای سبز، ارزیابی عملکرد در سطح متوسط است و اقداماتی انجام شده اما با اهداف برنامهای تفاوتهایی وجود دارد.
این عضو شورا مهمترین چالش مدیریت شهری را حوزه حملونقل دانست و گفت: حملونقل اساسیترین دغدغه شهر تهران است. در دو سال اخیر ۵۰ درصد بودجه شهرداری به این بخش اختصاص یافت، با این حال ارزیابی نهایی همچنان در حد متوسط است و فاصله قابل توجهی با اهداف برنامه چهار ساله و پیشبینیهای بودجهای وجود دارد.
وی با اشاره به دستاوردهای محدود در توسعه ناوگان حملونقل عمومی افزود: در حوزه اتوبوسرانی بخشی از اتوبوسهای جدید شامل برقی و غیربرقی وارد مدار و حدود ۵۰۰ دستگاه نوسازی شد اما طبق برنامه قرار بود تا پایان دوره هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم و مجموع ناوگان به ۹ هزار دستگاه برسد؛ در حالیکه اکنون چند هزار دستگاه با این هدف فاصله داریم.
امانی همچنین به برنامه نوسازی تاکسیهای پایتخت اشاره کرد و گفت: براساس برنامه، قرار بود حدود ۴۰ هزار تاکسی نوسازی شود، اما این هدف نیز تاکنون محقق نشده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با وجود اقدامات انجام شده، دستیابی به بخش قابل توجهی از اهداف حوزه حملونقل نیازمند برنامهریزی دقیقتر، سرعت بیشتر و رفع موانع اجرایی است تا سطح خدمات به استانداردهای مورد انتظار شهروندان برسد.