کدخبر: ۹۳۲۷

نجات قاتل از چوبه دار بعد از ۱۴ سال

مردی که 14 سال پیش یکی از دوستانش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، سرانجام بخشیده شد.

نجات قاتل از چوبه دار بعد از 14 سال

به گزارش پایگاه خبری 24، مرد افغانستانی که هموطن خود را در تهران به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، بعد از 14 سال حبس با بخشش اولیای‌دم از مرگ نجات یافت.

مرد محکوم به قصاص با تلاش سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و یکی از بازپرسان این دادسرا از قصاص رهایی یافت و با توجه به مدت محکومیت طولانی که پشت سر گذاشته بود، آزاد شد.

سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس جنایی زمانی از ماجرای این پرونده مطلع شدند که برای بازدید به زندان رفته بودند. مرد زندانی نزد آنها رفت و گفت 14 سال بدون ملاقاتی و مرخصی زندان در زندان بوده است.

به این ترتیب محمد شهریاری، به عنوان سرپرست دادسرای جنایی پیگیر پرونده این مرد افغان شد و در بررسی دقیق‌تر پی‌ برد متهم 14 سال قبل یکی از هموطنان خود را با زدن میله آهنی به سرش به قتل رساند و  پس از مدت کوتاهی دستگیر شد.

متهم در مراحل مختلف رسیدگی گفته بود: هموطنم به دخترم تعرض کرده بود و من با انگیزه انتقام او را کشتم.

او در اعترافاتی که پس از دستگیری در اداره دهم پلیس آگاهی تهران داشت، گفته بود: وقتی فهمیدم مقتول به دخترم تعرض کرده، یک روز راهش را سد کردم. بعد با هم دعوایمان شد و من با میله آهنی به سرش زدم و او را کشتم.

این در حالی بود که نتیجه بخشی از تحقیقات با گفته‌های متهم تناقض داشت و خبر از آن می‌داد که قتل به خاطر اعتیاد و پول بوده است. در نهایت قاتل به قصاص محکوم شد اما حکم او در این ۱۴ سال به اجرا درنیامد.

سرانجام با تلاش واحد صلح سازش دادسرای جنایی اولیای‌دم به شرط دریافت دیه اعلام گذشت کردند. این متهم نیز شروط اولیای‌دم را با کمک گروهی از خیران مبلغ دیه فراهم کرد و پس از پرداخت بعد 14 سال آزاد شد.

منبع: سایت جنایی
کدخبر: ۹۳۲۷
ارسال نظر