کدخبر: ۷۴۱۱

تبلیغات پیامکی؛ هدفمندتر ولی ارزانتر

تبلیغات پیامکی؛ هدفمندتر ولی ارزانتر

در میان بهترین روش‌های بازاریابی، کانال پیامکی همیشه در بین ۳ کانال اول قرار دارد؛ چراکه می‌توان از ارزان‌ترین مسیر، بیشترین مشتری را با کمک آن جذب کرد.

بازاریابی و تبلیغات پیامکی هم برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری جدید به درد می‌خورد و هم برای حفظ مشتریانی که از قبل جذب کرده‌اید.

در این مقالهٔ کوتاه، قرار است به شما بگوییم این کانال به درد چه کسب‌وکارهایی می‌خورد و چطور تبلیغاتی موثر داشته باشید. پس تا آخر همراه ما باشید!

تبلیغات پیامکی چیست و مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

به زبان ساده، تعریف آن می‌شود معرفی و تبلیغ کسب‌وکار (محصول یا خدمت آن) به وسیلهٔ پیامک. پیامک تبلیغاتی برای اهداف مختلفی نوشته می‌شود:

  • معرفی کسب‌وکار به بخش مشخصی از بازار مثل زنان خانه‌دار با هدف افزایش آگاهی از برند
  • جذب مشتری جدید با دادن کد تخفیف، پیشنهادهای وسوسه‌انگیز مثل ضمانت ۱۰ ساله و…
  • اعلام افتتاحیه با ۲ هدف ایجاد آگاهی از برند و همچنین جذب مشتری
  • ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده با هدف حفظ مشتریان
  • ارسال پیامک یادآوری نوبت مثل نوبت دندان‌پزشکی یا نوبت سالن زیبایی
  • ارسال پیامک تشکر پس از خرید
  • نظرسنجی و تحقیقات بازار
  • و…

 

فرقی نمی‌کند کسب‌وکارتان در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند یا کسب‌وکار کوچک یا بزرگی است، تقریبا برای همه کسب‌وکار کاربرد دارد.

به‌خصوص کسب‌وکارهای محلی برای جذب ساکنان شهر، استان یا محله با ارسال پیامک منطقه‌ای، می‌توانند با کمترین هزینه به مشتریانی برسند که به خدمات آن‌ها دسترسی راحت‌تری دارند.

از طرفی، این کانال برای کسب‌وکارهای خدماتی مثل کلینیک‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و زیبایی، بیمه، آزمایشگاه‌ها، مشاوران املاک، رستوران‌ها، مهدکودک‌ها و سالن‌های بدن‌سازی می‌تواند اولین و مهم‌ترین راه تبلیغات باشد.

کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی هم نباید از آن غافل شوند! از معرفی فروشگاه گرفته تا کد تخفیف روز تولد مشتری، به آن‌ها این کانال کمک می‌کند فروش بیشتری را تجربه کنند.

2

کسب‌وکارهای حوزهٔ گردشگری مثل فروش تور و رزرو هتل یا فروش بلیت مسافرتی، می‌توانند از پیامک برای تبلیغ تور، اطلاع‌رسانی دربارهٔ زمان حرکت و حتی خوشامدگویی پس از رسیدن مسافر به مقصد استفاده کنند.

 

 

می‌خواهید بدانید چرا پیامک تبلیغاتی برای همه کسب‌وکارها کاربرد دارد و لازم است حتماً  آن را در استراتژی بازاریابی خود جا دهید؟

 چرا باید تبلیغات پیامکی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانیم؟

اولین دلیل استفاده از کانال پیامک این است که ۹۰ درصد مردم گوشی همراه دارند؛ پس با کمک این کانال، به مشتریانی هم که حتی اهل اینترنت نیستند، خیلی ارزان دسترسی دارید.

مثلاً نیاز نیست هزینهٔ هنگفتی برای اجارهٔ بیلبورد با هدف جذب مردم شهر استفاده کنید؛ به‌جای آن پیامک را فقط به دست ساکنان آن شهر می‌رسانید.

دلیل دوم هم این است که به‌طور هم‌زمان هزاران نفر را در لحظه هدف می‌گیرید؛ یعنی قرار نیست حتماً مخاطبِ هدف شما از خیابانی که بیلبورد یا بنرتان نصب است، رد شود.

بیایید دلایل بعدی را سریع مرور کنیم:

  • هزینه ارسال پیامک در مقایسه با تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی بسیار ارزان‌تر است
  • نرخ بازشدن پیامک بین ۶۰ الی ۹۸ درصد است
  • ۸۵ درصد مشتریان پیامک را به تماس تلفنی ترجیح می‌دهند
  • می‌توانید از آن برای تقویت سایر کانال‌های بازاریابی استفاده کنید؛ مثلاً ارسال لینک دانلود ایبوک راهنما از طریق پیامک!
  • در کمتر از ۵ دقیقه، می‌توانید کمپین پیامکی خود را بسازید
  • اغلب پیامک‌ها در کمتر از ۵ دقیقه خوانده می‌شوند و مردم تعامل خوبی با آن‌ها دارند

خب، با این همه دلیل اگر بخواهیم تبلیغات پیامکی را شروع کنیم، قدم اول را چگونه برداریم؟

شروع تبلیغات پیامکی با یک کلیک

شما به ۴ چیز برای این روش در ابتدا نیاز دارید:

  • پنل ارسال پیامک
  • گروه مخاطب (لیست شماره‌‌ها)
  • خط اختصاصی
  • متن پیامک

خرید پنل پیامکی و خط اختصاصی به‌خصوص وقتی کسب‌وکار تازه راه افتاده است، مشکل بزرگی است. از طرفی، یافتن لیستی دقیق که نتیجه دهد هم دردسرهای خود را دارد؛ معمولاً چند بار تست می‌کنند تا به بهترین لیست برسند.

 

برای اینکه با این موانع برخورد نکنید، پیشنهاد می‌کنیم از پنل ارسال پیامک یکتانت استفاده کنید. این پنل رایگان است، نیاز نیست خط اختصاصی بخرید و با چند کلیک و بدون احراز هویت، می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال کنید.

نه‌تنها خبری از احراز هویت در پنل پیامکی یکتانت نیست، بلکه گروه‌های مختلفی از مشتریان را در اختیارتان گذاشته است تا پیامک را به دست کسی برسانید که می‌تواند مشتری‌تان باشد؛ گروه‌هایی مثل علاقه‌مند به خرید لوازم آرایشی، ساکنان شهر مشهد یا صاحبان خودروی سواری.

زمان‌بندی ارسال پیامک، امکان گذاشتن لینک در پیامک (کوتاه‌کردن اتوماتیک آن)، گزارش‌دهی و همچنین بازگشت هزینهٔ ارسال پیامک‌های ناموفق هم از دیگر ویژگی‌های آن است.

پس برای شروع، همین حالا در این پنل رایگان ثبت‌نام کنید!

 چگونه تبلیغات پیامکی را به شیوه ای موثر انجام دهیم؟

حالا که همه‌چیز برای  استفاده از تبلیغات پیامکی آماده است، چطور تاثیرگذار وارد صحنه تبلیغات شویم؟ موارد زیر را حتماً رعایت کنید

  • متن‌ها را کوتاه و خلاقانه بنویسید و البته کال‌تو‌اکشن را فراموش نکنید! نام تجاری خود را هم در متن بیارید و جملهٔ اول را حتماً وسوسه‌انگیز بنویسید
  • برای ارسال پیامک ساعت را در نظر بگیرید؛ روزهای تعطیل و بعد از ساعت ۱۰ شب پیامکی ارسال نکنید و با توجه به پیشنهادتان  قبل از ظهر یا بین ساعت ۱۸ تا ۲۲ پیامک ارسال کنید؛ بهتر است زمان‌های مختلف را امتحان کنید تا به بهترین زمان ارسال برسید 
  • مخاطبان خود را دسته‌بندی و پیامک‌ها را هدفمند ارسال کنید
  • در متن پیامک به مخاطب حس فوریت القا کنید؛ یعنی زمان محدودی برای پیشنهادهای خود در نظر بگیرید! مثلا تخفیف ویژه ۵۰ درصد فقط تا فردا شب!
  • در زمان‌های مناسبتی مانند تولد مخاطب به او پیامی شخصی‌سازی‌شده دهید

راز موفقیت را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: ارسال متنی قانع‌کننده همراه با پیشنهاد ویژه یا مزیت رقابتی در زمان درست برای فردی که می‌تواند مشتری شما باشد.

بیایید ببینیم پنل ارسال پیامک یکتانت چطور این شرایط را فراهم می‌کند.

 پنل ارسال پیامک انبوه یکتانت

بالاتر دربارهٔ پنل یکتانت صحبت کردیم؛ ولی چطور در افزایش اثرگذاری تبلیغات پیامکی در کنار شماست؟

شما می‌توانید از بین بانک‌های شمارهٔ مختلفی که در این پنل وجود دارد، پیامک را به فرد مناسب برسانید. در کنار این بانک، می‌توانید ارسال را زمان‌بندی کنید تا در زمان درست ارسال شود.

گروه‌های مخاطب در پنل پیامکی یکتانت عبارت‌اند از:

  • علاقه‌مندی و رفتار خرید (گروه‌های مختلف بر اساس رفتاری که داشتند، دسته‌بندی شدند؛ مثلاً صاحبان خودروی سواری یا علاقه‌مندان به خرید لوازم جانبی موبایل)
  • ویژه کسب‌وکار شما (برای هر کسب‌وکاری مثل فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی، یک گروه مخاطب تست‌شده گذاشتند)
  • صنف و حوزهٔ فعالیت (شاغلان حوزه‌های مختلف را می‌توانید هدف بگیرید)
  • موقعیت مکانی (به ساکنان یک موقعیت جغرافیایی مشخص مثل استان لرستان پیامک ارسال می‌کنید)

1

خب، همه‌چیز برای شروع آماده است! نه‌تنها ارزان‌ترین کانال را به شما معرفی کردیم، بلکه با ارزان‌ترین و موثرترین روش برای استفاده از آن یعنی پنل ارسال پیامک یکتانت هم آشنا شدید.

 

 

 

 

کدخبر: ۷۴۱۱
ارسال نظر