کدخبر: ۳۲۰

روزانه ۱۵ کامیون اقلام بشردوستانه به غزه ارسال می‌شود

مسئول دفتر جنبش حماس در تهران گفت: نیاز حداقلی مردم تحت محاصره غزه بیش از ۵۰۰ کامیون کمک بشر دوستانه است، ولی در حال حاضر روزی ۱۵ کامیون به غزه ارسال می‌شود.

روزانه ۱۵ کامیون اقلام بشردوستانه به غزه ارسال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری 24، نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل بشردوستانه در خصوص فجایع غزه امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه به میزبانی جمعیت هلال‌احمر و با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس کمیته حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران؛ زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر؛ ذاکر حسین، استاد دانشگاه تهران و خالد قدومی، مسئول دفتر جنبش حماس در تهران برگزار شد.

خالد قدومی، مسئول دفتر جنبش حماس در تهران با تأکید بر اینکه باید از مردم دفاع کنیم، گفت: مردم جهان از آمریکا و فرانسه گرفته تا ژاپن با مردم فلسطین هستند. این یک فرصت طلایی برای ماست تا واقعیت‌ها را به مردم جهان بگوییم. از ما در خصوص هدف طوفان الاقصی می‌پرسند. ما امروز هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی داریم. به لحاظ قانونی بیش از دو هزار و ۵۰۰ اسیر حکم بازداشت دارند، ولی دو هزار اسیر در بازداشت موقت هستند، یعنی نمی‌دانند به چه دلیلی زندانی شده‌اند. اسرای فلسطینی بیش از ۱۷ سال است بدون هیچ دلیل قانونی و پرونده قانونی در زندان هستند. به اسرای فلسطینی گفته می‌شود شما به دلایل امنیتی پنهان زندانی هستید، اما چنین قانون و دلیلی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و قابل قبول نیست.

قدومی با اشاره به اینکه برخی اسرای فلسطینی ۳۶۰ سال به زندان محکوم شده‌اند، گفت: جز مبادله اسرا چاره‌ای نداریم. ۳۱ اسیر خانم هستند. یکی از خانم‌های اسیر از سال ۲۰۱۵ زندانی است و به ۱۵ سال زندان محکوم شده است و دو خانم زیر ۱۸ سال زندانی هستند. همچنین ۱۷۰ کودک زیر ۱۸ سال، چهار عضو پارلمان و بیش از ۱۴ خبرنگار اسیر هستند. این آمار اسرا مربوط به قبل از طوفان‌الاقصی است.

پیکر‌های شهدای فلسطینی هم اسیر هستند

وی اضافه کرد: ۶۷۰ اسیر به بیماری سرطان و سایر بیماری‌ها مبتلا هستند و به دلیل نرساندن کمک‌های پزشکی در زندان به شهادت می‌رسند. ۱۲ اسیر شهید حتی پیکرشان در زندان اسرائیل نگه داشته شده و به خانواده‌های آن‌ها تحویل داده نمی‌شود. نوع ظلم رژیم صهیونیستی به نحوی است که تا تمام شدن حکم، اسیر اگر در زندان فوت کند پیکرش به خانواده تحویل داده نمی‌شود. قدمت این ظلم ۷۵ سال است که تا به امروز جهانیان منافق چاره راه حل سیاسی بیان می‌کردند؛ آیا فلسطینی‌ها به دنبال سازش نرفتند، نتیجه همان شد که زندگی ذلت بار در فلسطین داریم و کودکان ما در خواب می‌میرند.

مسئول دفتر جنبش حماس در تهران تصریح کرد: ما در طوفان الاقصی علیه مناطق اشغالگر می‌جنگیم که از سال ۱۹۶۷ میلادی طبق قوانین بین‌المللی جزو مناطق اشغال شده هستند. آیا ما حق دفاع از خودمان را نداریم، آیا فقط اسرائیل حق دارد؟ آن‌هایی که در شهرک‌های اسرائیل زندگی می‌کنند طبق قانون آمریکا و اروپا جزو نیرو‌های اشغالگر محسوب می‌شوند و طبق قانون بین‌المللی این مناطق جزو میدان جنگ هستند. چرا شهروندان آمریکایی، فرانسوی و ... به شهرک‌های اشغالی می‌روند که جزو مناطق جنگی است؟

وی اضافه کرد: نصف نیرو‌های پشتیبانی ارتش اسرائیل از شهروندان اسرائیلی هستند؛ ما باید از پارلمان‌ها و دولت‌های اسلامی و کشور‌های عدم تعهد مطالبه کنیم که قانونی تصویب کنند که شهروندان آن‌ها به شهرک‌های صهیونیستی نروند.

قدومی در پایان با اشاره به مقاومت نیرو‌های حماس و انهدام ۲۴ تانک اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: گنبد آهنی نتوانست با سلاح‌های ما مقابله کند و مردم ما بعد از شهادت شهروندان فلسطینی نمی‌توانند شرایط زندگی قبل از هفت اکتبر را قبول کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
کدخبر: ۳۲۰
ارسال نظر