کدخبر: ۷۶۷۲

نامه عزت‌الله سحابی به رهبری و شورای نگهبان/ سردی انتخابات و مشارکت کم در اسرائیل

هاشمی رفسنجانی هجدهم بهمن از دیدار با مسئولان مسجد جمکران، برخی فرماندهان در جنگ و ملاقات با رهبری نوشته‌است.

نامه عزت‌الله سحابی به رهبری و شورای نگهبان/ سردی انتخابات و مشارکت کم در اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری 24، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۷۹ آمده است:

آقایان [حبیب‌الله] موسوی [عباس] لاجوردی و صدقی، از مسئولان [امور فرهنگی] مؤسسه [مسجد] جمکران قم آمدند؛ گزارشی از وضع اقتصادی و فرهنگی و عمرانی آنجا و برنامه توسعه و کتابخانه تخصصی آن ارائه کردند. آقای [امیر] تهرانی، معاون [پارلمانی وزارت] اطلاعات آمد. از مشکلاتی که در مورد لایحه اختیارات وزارت،‌ به خاطر مخالفت رهبری و نیز از مشکلاتی که در درون وزارت، بعد از محکومیت اعدام چند نفر از [متهمان قتل‌های زنجیره‌ای]، برایشان پیش‌ آمده، گفت و از فشاری که سپاه و ستاد کل [نیروهای مسلح]، در مورد لایحه وارد می‌کنند، انتقاد داشت.

عصر آقای [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و درخواست‌هایی از اُرگان‌های مختلف برای ترمیم اعتباراتشان در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] آورد. ادامه مصاحبه با آقایان [علی] شمخانی، [غلامعلی] رشید و [حسین] علایی و [محمد درودیان] درباره سیاست جنگ و امور تُند دوران انقلاب داشتیم.

شب میهمان رهبری بودم. درباره آیین‌نامه نظارت بر سیاست‌های کلی و مسائل مربوط به ارجاع بودجه به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] و توضیحات درباره سیاست‌های کلی مصوب و مسائل انتخابات و محاکمات و اختلافات در درون دوم‌خردادی‌ها صحبت شد. گفتند که آقای مهندس [عزت‌الله] سحابی [فعال ملی مذهبی]، به ایشان نامه نوشته و عذرخواهی کرده و گفته آماده جبران اشتباهات است و به شورای نگهبان هم چنین نامه‌ای نوشته است. گله آقایان [محمد] جعفری [گیلانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم] و [حسن] صانعی [رئیس بنیاد ۱۵ خرداد] را در مورد بازرسی‌ها منتقل کردم. گفتند، این نشان سوءظن نیست؛ بازرسی امری معمول و متداول است.

انتخابات پارلمان اسرائیل، امروز برگزار شد. گزارش‌ها از سردی انتخابات و مشارکت کم مردم است. تا این ساعت، صحبت از مشارکت کمتر از ۵۰ درصد، برای اولین بار در تاریخ انتخابات اسرائیل و به‌خصوص دلسردی اعراب داخل اسرائیل که به خاطر تخلف [ایهود] باراک [نخست‌وزیر اسرائیل] از وعده‌ها، انتخابات را تحریم کرده‌اند.

منبع: خبر آنلاین
کدخبر: ۷۶۷۲
ارسال نظر