کدخبر: ۴۸۷۰۵

۳ غول رسانه‌ای برای خرید وارنر برادرز رقابت می‌کنند

کمپانی وارنر برادرز دیسکاوری که با تمایل چندین غول رسانه‌ای برای خرید مواجه شده، از نتفلیکس، کامکست و پارامونت-اسکایدنس خواسته است تا اول دسامبر پیشنهادهای مالی بالاتری ارائه دهند.

۳ غول رسانه‌ای برای خرید وارنر برادرز رقابت می‌کنند

به گزارش 24 آنلاین، کمپانی وارنر برادرز دیسکاوری که با پیشنهادهای خرید از سوی پارامونت-اسکایدنس، کامکست و نتفلیکس مواجه شده است ــ از این شرکت‌ها خواسته که تا روز دوشنبه، اول دسامبر، پیشنهادهای دور دوم را که باید بالاتر از پیشنهادهای اولیه باشند، ارائه دهند. 

خبر تعیین ضرب‌الاجل برای دور دوم پیشنهادها نخستین‌بار توسط بلومبرگ منتشر شد. بر اساس این گزارش، پس از ارائه پیشنهادهای جدید، شرکت «ممکن است وارد دوره‌ای از مذاکرات انحصاری با یکی از شرکت‌ها شود». پیشنهادهای دور اول برای خرید، پنجشنبه هفته گذشته ارائه شده بود.

ماه گذشته، وارنر برادرز دیسکاوری اعلام کرد که «چندین طرف» علاقه خود را به ادغام یا تملک ابراز کرده‌اند و این شرکت روند بررسی پیشنهادها را آغاز کرده است.

پارامونت-اسکایدنس به دنبال خرید کامل وارنر برادرز دیسکاوری است. دیوید الیسون، مدیرعامل پارامونت، پیش‌تر نیز پیشنهادهایی برای خرید این کمپانی ارائه کرده بود، اما هیات مدیره این شرکت پیشنهاد او به قیمت ۲۳/۵۰ دلار به‌ازای هر سهم (شامل ۸۰ درصد نقد و ۲۰ درصد سهام) را رد کرد.

گزارش وال‌استریت ژورنال نشان می‌داد که پیشنهاد دور اول قبل از رد شدن، احتمالا نزدیک به همین رقم ۲۳/۵۰ دلار بوده است. جزئیات دقیق پیشنهادها و قیمت‌های پیشنهادی شرکت‌های متقاضی خرید تأیید نشده است.

در بخشی از پیشنهاد خود برای خرید وارنر برادرز، مدیران نتفلیکس گفته‌اند که در صورت موفقیت در معامله، تعهد خود به قراردادهای اکران سینمایی وارنر را حفظ خواهند کرد تا فیلم‌های این استودیو همچنان در سینماها نمایش داده شوند.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۴۸۷۰۵
ارسال نظر