کدخبر: ۲۶۶۹

لیگ یونان؛ پشت در های بسته!

به دلیل درگیری شدید بین طرفداران المپیاکوس و پاناتینایکوس، لیگ یونان پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

لیگ یونان؛ پشت در های بسته!

به گزارش پایگاه خبری 24، پس از رفتار خشونت‌آمیز هواداران در جریان مسابقه والیبال بین المپیاکوس و پاناتینایکوس در آتن که طی آن یک پلیس به شدت مجروح شد، دولت یونان تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را برای حضور تماشاگران در ورزش‌های مختلف تعیین کند.

با اعلام منابع یونانی، پلیس 31 ساله‌ای که در حاشیه مسابقه والیبال از ناحیه ران مجروح شد، به دلیل خونریزی به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر وضعیت سلامتی وی وخیم است.

پلیس پس از این مسابقه، بیش از 400 نفر را دستگیر کرد که بیشتر آنها روز شنبه آزاد شدند، اما یک جوان 18 ساله به اتهام پرتاب مشعل که باعث جراحت شدید پلیس شد، در بازداشت باقی ماند و او روز پنجشنبه به اتهام "اقدام به قتل" در دادگاه حاضر می‌شود.

در پی این اتفاقات، پاولوس ماریناکیس، سخنگوی دولت گفت: تمامی مسابقات قهرمانی یونان (فوتبال) طی دو ماه آینده (تا 12 فوریه) پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. این اقدام می‌تواند در برخی از مسابقات اروپایی تیم‌های یونانی نیز اعمال شود.

ماریناکیس گفت: سال‌هاست جنایتکارانی که خود را به عنوان هوادار معرفی می‌کنند، مرتکب جنایات جدی شده‌اند که منجر به جراحات جدی و قتل شده‌اند.

همچنین به گفته دولت، دوربین‌هایی با وضوح بالا و سیستم‌های دسترسی الکترونیکی برای تأیید هویت هواداران نیز در همه ورزشگاه‌ها نصب خواهند شد.

ورزش یونان سال‌هاست که از رفتارهای خشونت‌آمیز به ویژه در جریان مسابقات فوتبال رنج می‌برد و در شرایطی که این کشور از بحران اقتصادی رنج می‌برد، سکوها به صحنه‌ای برای تخلیه خشم در میان هواداران باشگاه‌ها تبدیل می‌شود.

در فوریه 2022، یک جوان 19 ساله در تسالونیکی توسط هواداران سرکش تیم مقابل کشته شد. در آگوست 2023، یک هوادار در حومه آتن در جریان نزاع بین هواداران آ ا ک آتن و دینامو زاگرب کرواسی با ضربات چاقو کشته شد که باعث شد اتحادیه فوتبال اروپا بازی برنامه‌ریزی شده بین آنها را به تعویق بیندازد.

پس از حواشی اخیر، هفته گذشته داوران لیگ فوتبال اعلام کردند که قصد دارند از هفته چهاردهم که از روز شنبه آغاز می‌شود تا زمانی که وضعیت به حالت عادی بازگردد، اعتصاب کنند تا ایمنی آنها حفظ شود.

با توجه به خشونتی که در مسابقات فوتبال حاکم بود، دولت سال گذشته تصمیم گرفت حداکثر مجازات جرایم خشونت هواداران را از شش ماه به پنج سال افزایش دهد، اما این تصمیم خشونت‌ها را کاهش نداد و حالا مسئولان این کشور امیدوار هستند با تصمیمات جدید خود تا حدی این مسائل را کنترل کنند.

احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی دو بازیکن ایرانی حاضر در تیم آ ا ک یونان هستند که با توجه به قوانین جدید این کشور حالا باید در غیاب تماشاگران برابر حریفان خود قرار بگیرند.

منبع: ورزش3
کدخبر: ۲۶۶۹
ارسال نظر