کدخبر: ۵۶۸۸۴

فقط فصل بعد ۱۸ تیمی است/ سقوط ۴ تیم از لیگ برتر به لیگ یک

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل پیش رو به صورت استثنا با حضور ۱۸ تیم برگزار خواهد شد و بر اساس تصمیم اتخاذ شده، در پایان فصل آینده چهار تیم راهی لیگ دسته اول خواهند شد.

فقط فصل بعد ۱۸ تیمی است/ سقوط ۴ تیم از لیگ برتر به لیگ یک

به گزارش 24 آنلاین، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای فصل جدید فوتبال ایران نشان می‌دهد که لیگ برتر در فصل جاری با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شود؛ شرایطی که تنها برای این فصل در نظر گرفته شده و قرار است ساختار مسابقات از فصل بعد اصلاح شود.

بر همین اساس، تمامی ۱۸ تیم حاضر در لیگ برتر فصل آینده برای حفظ جایگاه خود تلاش خواهند کرد، چرا که در پایان رقابت‌ها چهار تیم انتهای جدول به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند.

این تصمیم با هدف بازگشت تعداد تیم‌های لیگ برتر به ساختار مورد نظر مسئولان سازمان لیگ اتخاذ شده و باعث می‌شود رقابت در پایین جدول از حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

با توجه به سقوط چهار تیم در پایان فصل، انتظار می‌رود نبرد برای بقا در لیگ برتر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مسابقات فصل آینده باشد؛ فصلی که به شکل استثنایی با ۱۸ تیم برگزار می‌شود و می‌تواند معادلات متفاوتی را در فوتبال ایران رقم بزند.

پیش از این لیگ برتر برای ۶ فصل به صورت ۱۸ تیمی برگزار شده بود (از فصل ۸۷-۱۳۸۶ تا ۹۲-۱۳۹۱) ولی زمانی که تصمیم به بازگشت به فرمت ۱۶ تیمی گرفته شد، دو تیم هفدهم و هجدهم جدول رده‌بندی به لیگ یک سقوط کردند.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۸۸۴
ارسال نظر