کدخبر: ۱۳۳۴۷

شهرداری تهران: اکثریت زباله گردها اتباع هستند که رد مرز شدند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: اکثریت زباله گردها اتباع هستند که با دستورات قضایی اخذ شده آنها رد مرز شدند.

شهرداری تهران: اکثریت زباله گردها اتباع هستند که رد مرز شدند

به گزارش 24 آنلاین، رضا محمدی با تأکید بر اینکه رفت و روب، نظافت و آراستگی شهر یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری تهران است، افزود: یکی از چالش‌هایی است که در ابتدای این دوره از مدیریت داشتیم تعدد پیمانکاران حوزه پسماند بود که با تمهیدات صورت گرفته در حال حاضر با پیمانکار در حوزه پسماند قرارداد بسته شده است.

وی با بیان اینکه قراردادها به منظور توجیه اقتصادی برای پیمانکاران ۳ ساله بسته شده است، افزود: بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بازه ۶ ماهه از انعقاد قرارداد، برای تأمین ماشین آلات سرمایه گذاری کردند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران همچنین در خصوص فعالیت زباله گردی در شهر عنوان کرد:  براساس ماده ۱۶ قانون پسماند زباله گردی جرم است؛ اما جریمه ای که در قانون برای این جرم در نظر گرفته شده بازدارندگی لازم  ندارد.

محمدی به دستوری که از سوی مقامات قضایی جهت جمع آوری زباله گردی اخذ شده اشاره کرد و ادامه داد: در یک بازه زمانی یک ماهه توانستیم در سطوح مناطق ۲۲گانه در حدود ۸۰ درصد زباله گردها و مافیای آن را جمع آوری و مراکز را پلمب کنیم.

اکثریت زباله گردها اتباع هستند

به گفته وی، اکثریت زباله گردها اتباع هستند که با دستورات قضایی اخذ شده آنها رد مرز شدند.

مدیر عامل سازمان پسماند درباره فعالیت اتباع به عنوان پاکبان در سطح شهر اظهار کرد: در قراردادهایی که میان شهرداری و پیمانکاران منعقد شده عنوان بهره مندی از نیروی اتباع مجاز که دارای مدارک هویتی و ساکن کشور هستند، درج شده است.

برخورد شهرداری و پلیس امنیت با اتباع پاکبان فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز

محمدی افزود: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم و تخلف در قرارداد محسوب می شود و لذا در صورت فعالیت، از سوی شهرداری و همچنین پلیس امنیت با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پسماند در مورد اقداماتی که در خصوص توجه به حق و حقوق پاکبانان در این دوره از مدیریت صورت گرفته است، گفت: شهردار تهران تاکید بر اهتمام ویژه نسبت به حقوق پاکبانان دارد. از این‌رو در سال گذشته حقوق پاکبانان براساس حقوق وزارت کار ترمیم شد و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حداقلی حقوق، یعنی ۱۲ میلیون تومان رسید.

وی تأکید کرد: تمامی پاکبانان می‌توانند از خدمات درمانگاهی شهرداری در مناطق مختلف به صورت رایگان بهره مند شوند.

منبع: ایسنا
کدخبر: ۱۳۳۴۷
ارسال نظر