کدخبر: ۱۰۵۴۹

مقایسه a۵۵ و S۲۳ FE

انتخاب گوشی جدید همیشه چالش‌ برانگیز است، به ‌ویژه در دنیای امروز که تنوع گوشی‌ ها به شدت بالا رفته و هر روز شاهد معرفی مدل ‌های جدیدی هستیم.

مقایسه a55 و S23 FE
  • کدام گوشی پیروز میدان خواهد شد؟
  • پرچمدار اقتصادی یا میان ‌رده محبوب؟

انتخاب گوشی جدید همیشه چالش‌ برانگیز است، به ‌ویژه در دنیای امروز که تنوع گوشی‌ ها به شدت بالا رفته و هر روز شاهد معرفی مدل ‌های جدیدی هستیم. در این میان، دو گوشی سامسونگ S23 FE و A55 به عنوان رقبایی سرسخت ، انتخاب را برای کاربران دشوارتر کرده‌اند.

گلکسی S23 FE با امکانات عالی و قیمت مناسب به عنوان پرچمدار اقتصادی شناخته می ‌شود. در مقابل، گلکسی A55 با قیمت مناسب ‌تر و عمر باتری طولانی ‌تر، میان رده محبوب بازار محسوب می‌ شود اما کدام گوشی بهتر است؟ در ادامه با مقایسه این دو گوشی محبوب سامسونگ خواهیم فهمید.

با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم:

  • کدام گوشی از نظر طراحی و کیفیت ساخت برتری دارد؟
  • کدام نمایشگر، تجربه بصری بهتری ارائه می ‌دهد؟
  • عملکرد و قدرت پردازش کدام گوشی قوی‌ تر است؟
  • دوربین کدام گوشی عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت‌ تری ثبت می ‌کند؟
  • عمر باتری کدام گوشی بیشتر است؟

گوشی S23 FE سامسونگ

Galaxy S23 FE، نسخه اقتصادی و Fan Edition از سری S23 است که با یک پردازنده قدرتمند، دوربین با کیفیت، نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز و قیمت مناسب به بازار عرضه شده است. ترکیب کیفیت عالی و قیمت پایین این گوشی، باعث محبوبیت بالای آن در بازار شده است.

گوشی سامسونگ A55

سامسونگ بار دیگر با معرفی گوشی A55، قدرت خود در تولید گوشی ‌های میان ‌رده را به رخ رقیبان کشیده است. این گوشی با ظاهری شیک و مدرن، نمایشگری با کیفیت، دوربین‌ های قدرتمند و عمر باتری طولانی، رقیبی سرسخت برای سایر گوشی ‌های هم‌ رده خود محسوب می‌شود. اما تفاوت این گوشی با S23 FE چیست؟ کدام گوشی موبایل ارزش خرید بیشتری دارد؟ در ادامه خواهید فهمید.

تفاوت طراحی S23 FE با A55

طراحی و کیفیت ساخت galaxy A55 بسیار زیبا و در عین حال مستحکم می باشد چرا که بدنه این گوشی از جنس فلز آلومنیوم بوده که مقاومت بسیار بالایی در برابر ورود هرگونه فشار، ضربه و خم شدگی دارد همچنین بر خلاف نسل های قبلی دارای فلت و فریمی صاف و تخت می باشد که زیبایی اش را دو چندان کرده است. این گوشی همانند نسل قبلی یعنی گلکسی A54 از گواهی IP67 پشتیبانی می کند که به معنی مقاومت آن در برابر ورود مایعات می باشد.

از طرفی کیفیت ساخت گوشی s23 fe بسیار بالا و مشابه خانواده اس 23 می باشد. جنس بدنه این گوشی از شیشه و فریم آلومنیومی می باشد که مقاومت بالایی در برابر ورود هر گونه فشار و ضربه دارد . همچنین این گوشی دارای گواهی IP68 می باشد و می تواند در عمق 1.5 متری آب شیرین تا 30 دقیقه دوام بیاورد.

بنابراین هر دو گوشی ظاهری زیبا و بدنه محکمی دارند و فقط گوشی S23 FE مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب دارد در نتیجه انتخاب هر کدام به سلیقه شما بستگی دارد.

مقایسه دوربین گلکسی A55 با S23 FE سامسونگ

عکاسی و فیلم‌ برداری، از مهم‌ ترین معیارهای انتخاب گوشی برای بسیاری از کاربران می باشد.  در این میان، دو گوشی S23 FE و A55 سامسونگ با دوربین ‌های قدرتمند خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.اما کدام گوشی در این نبرد پیروز خواهد شد؟

دوربین چهارگانه S23 FE به شرح زیر می باشد:

  • لنز واید 50 مگاپیکسلی: برای ثبت عکس ‌های باکیفیت و پرجزئیات در هر شرایطی
  • لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی: برای ثبت تصاویر و ویدیوه ای پانوراما
  • لنز تله‌ فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر: برای عکاسی از سوژه ‌های دوردست
  • دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی: برای ثبت سلفی ‌های با کیفیت
  • قابلیت: Nightography برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت در شب
  • فیلم‌برداری 8K :  برای ثبت ویدیو هایی با وضوح و کیفیت فوق‌العاده
  • لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS): برای جلوگیری از لرزش دوربین و ثبت تصاویر واضح

دوربین سه گانه A55 نیز به شرح زیر می باشد:

  • لنز واید 50 مگاپیکسلی: برای ثبت عکس ‌های باکیفیت و پرجزئیات
  • لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی: برای ثبت تصاویر و ویدی وهای پانوراما
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی: برای عکاسی از سوژه‌های کوچک از فاصله نزدیک
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی: برای ثبت سلفی‌ های باکیفیت
  • قابلیت Night Mode :برای ثبت عکس‌ ها و ویدیو های با کیفیت در شب
  • فیلم‌ برداری 4K: برای ثبت ویدیو هایی با وضوح بالا

اگر به دنبال گوشی با دوربین قدرتمندتر و امکانات عکاسی و فیلم‌ برداری بیشتر هستید، S23 FE انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود اما اگر به دنبال گوشی با قیمت مناسب‌تر و دوربین باکیفیت هستید، گوشی موبایل A55 می ‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

مقایسه نمایشگر گوشی S23 FE با galaxy A55

گوشی A55 دارای نمایشگر سوپر آمولد 6.6 اینچی به همراه رفرش ریت 120 هرتز می باشد که می تواند تصاویر زنده و واقعی را برایتان نمایش دهد از طرفی نمایشگر گوشی 6.4 اینچی S23 FE از جنس داینامیک آمولد 2X با رفرش ریت 120 هرتز امکان استفاده روان و بدون لگ را در اجرای برنامه برایتان فراهم می کند. در نهایت اگر به دنبال گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر و تصاویر زنده ‌تر هستید، A55  سمسونگ انتخاب مناسب ‌تری برای شما خواهد بود.اما اگر به دنبال گوشی با نمایشگر باکیفیت‌ تر و روشنایی بیشتر هستید، Galaxy S23 FE می‌ تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

مقایسه باتری A55 با S23 FE سامسونگ

باتری گوشی اس 23 اف ای 4500 میلی آمپر ساعت می باشد و از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توانید گوشی را در مدت 30 دقیقه 50 درصد شارژ کنید. همچنین از شارژر بی‌ سیم نیز پشتیبانی می ‌کند بنابراین می ‌توانید بدون نیاز به کابل، گوشی را شارژ کنید.  در مقابل ، گوشی سامسونگ A55 مجهز به باتری 5000 میلی آمپری می باشد که امکان گیمینگ و به اشتراک گذاری محتوا به مدت طولانی را فراهم کرده است. همچنین باتری گوشی از شارژر 25 واتی پشتیبانی می کند که به ازای هر بار شارژ صد درصدی، توانایی ارائه طول عمر مفید دو روز را در شرایط استفاده معمولی دارد بنابراین گوشی A55 Samsung عملکرد بهتری در زمینه تامین شارژ باتری دارد و می تواند مدت بیشتر شارژ را نگه دارد.

همچنین درون جعبه هر دو گوشی موبایل خبری از آداپتور شارژ نیست و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. از دلایل اصلی حذف آداپتور شارژر می توان به تلاش برای کاهش زباله ‌های الکترونیکی و محافظت از محیط زیست اشاره کرد. با حذف آداپتور شارژر، کاربران می ‌توانند از آداپتورهای قبلی خود استفاده کنند و نیازی به خرید آداپتور جدید ندارند. این اقدام به استفاده بهینه ‌تر از منابع طبیعی کمک می ‌کند.

مقایسه عملکرد S23 FE با A55 سامسونگ

گوشی A55 Samsung به تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ و پردازنده گرافیکی AMDمجهز می باشد و به این معنیست که می تواند بازی ها و برنامه های گرافیکی را با سرعت و کیفیت بالا اجرا کند.همچنین این گوشی با بهره ‌گیری از ویژگی ‌های جدید و به ‌روز شده از سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1، تجربه کاربری بهتری را برایتان فراهم می ‌کند. 

 در مقابل galaxy S23 FE  مجهز به پردازنده اگزینوس 2200 می باشد که از 1 هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-X2، 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A510 تشکیل شده است و عملکرد فوق العاده سریعی در اجرای بازی و برنامه های سنگین دارد همچنین این گوشی با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 تولید و عرضه شده است. کدام گوشی برنده نبرد است؟ ادامه مطلب را بخوانید.

گوشی سامسونگ A55 : قدرت گرافیکی بی‌ نظیر با اگزینوس 1480 و پردازنده AMD

  • اجرای روان بازی‌ ها و برنامه‌ های گرافیکی با سرعت و کیفیت بالا
  • تجربه کاربری بصری خیره‌کننده با رابط کاربری One UI 6.1

گوشی S23 FE : پردازنده ‌ای قدرتمند با سرعت بی‌ نظیر

  • هسته‌ های قدرتمند Cortex-X2 برای اجرای سریع برنامه‌ های سنگین
  • اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 برای تجربه‌ ای کاربری روان

نتیجه گیری:

  • اگر به دنبال قدرت گرافیکی بالا برای بازی و برنامه ‌های سنگین هستید گلکسی A55 با پردازنده AMD و رابط کاربری One UI 6.1 انتخابی ایده‌آل است.
  • اگر به دنبال سرعت پردازش بالا برای اجرای برنامه‌ های سنگین هستید گوشی  S23 FE با هسته ‌های قدرتمند Cortex-X2 و اندروید 13 سرعت بی‌ نظیری را ارائه می دهد.

جدول مقایسه مشخصات S23 FE با A55

مشخصات

Galaxy S23 FE

Galaxy A55

جنس بدنه

آلومنیوم،شیشه

آلومنیوم،شیشه

سایز نمایشگر

6.4 اینچ

6.6 اینچ

نوع نمایشگر

داینامیک آمولد

سوپر آمولد

نرخ نوسازی

120 هرتز

120 هرتز

رزولوشن

1080x2340 اینچ

1080x2340 اینچ

تراشه

اگزینوس 2200

اگزینوس 1480

حافظه داخلی

128/256 گیگابایت

128/256 گیگابایت

رم

8 گیگابایت

 8/12 گیگابایت

 

دوربین

لنز واید: 50 مگاپیکسل

اولترا واید: 12 مگاپیکسل

تله فوتو: 8 مگاپیکسل

لنز واید: 50 مگاپیکسل

اولترا واید:12 مگاپیکسل

ماکرو: 5 مگاپیکسل

دوربین سلفی

10 مگاپیکسل

32 مگاپیکسل

باتری

4500 میلی آمپر

5000 میلی آمپر

 

سیستم عامل

اندروید 13

رابط کاربری One UI 5.1

اندروید 14

رابط کاربری One UI 6.1

 

 

S23 FE بخریم یا A55 سامسونگ

 هر دو گوشی کاملا به روز و شیک بوده و عمکلرد عالی در اجرای برنامه و بازی ها دارند اما اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید پیشنهاد ما خرید گوشی s23 fe می باشد اما اگر به دنبال خرید میان رده ای اقتصادی و جدید با امکانات عالی و به روز هستید پیشنهاد ما خرید گوشی موبایل A55 است.

کدخبر: ۱۰۵۴۹
ارسال نظر