کدخبر: ۱۰۹۸۶

معرفی مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی

سرور مجازی یا VPS بخشی از یک سرور اختصاصی قدرت‌مند است که امکاناتی مشابه به آن را با منابع اختصاصی و پایدار و قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌ ارایه می‌دهد. امروزه بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین با استفاده از این زیرساخت، خدمات آنلاین خود را به کاربرانشان ارایه می‌دهند.

معرفی مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی

معرفی_مهمترین_مزیتهای_سرور_مجازی

با توجه به کاربرد گسترده‌ی سرور مجازی در کارهایی مانند میزبانی وب‌سایت‌ها، فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی، انجام بازی‌های آنلاین و ... در این مطلب ما مهم‌ترین مزیت‌ها و کاربردهای سرور مجازی را شرح می‌دهیم.

 

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

سرور مجازی یا Virtual Private Server در دنیای وب و هاستینگ کاربردهای متنوعی دارد و به‌تقریب می‌توان گفت که این سرویس با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بخش مهمی از نیازهای افراد یا کسب‌وکارهای آنلاین را برطرف می‌کند. در حالت‌ کلی VPS به بخش‌های مستقلی از یک سرور فیزیکی اختصاصی گفته می‌شود که با فناوری مجازی‌سازی بخش‌بندی‌ شده‌اند. کاربران سرور مجازی با اجازه‌ی دسترسی کامل به محیط سرور می‌توانند سیستم‌عامل دل‌خواه خود را در اختیار داشته باشند. همین‌طور باید بدانید که منابع سرور مجازی (رم، پردازنده، دیسک ذخیره‌سازی و ...) به‌شکل اختصاصی با امکان افزایش یا کاهش لحظه‌ای در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای VPS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای میزبانی از وب‌سایت‌ها یا وب‌سرویس‌ها و تقویت عملکرد خدمات آنلاین ازVPS  استفاده می‌شود.
  • با استفاده از VPS فضای ذخیره‌سازی بیش‌تری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
  • از VPS برای ارسال ایمیل به تعداد دل‌خواه در روز و هفته استفاده می‌شود. وب‌سایت‌هایی که از طریق ارسال ایمیل مخاطبان خود را جذب می‌کنند، می‌توانند از قابلیت ایمیل سرور در VPS استفاده کنند.
  • برای راه‌اندازی اپلیکیشن با استفاده از منابع اختصاصی و بدون محدودیت می‌توان از سرور مجازی استفاده کرد.
  • بسیاری از گیمرها برای دسترسی راحت و پایدار به بازی‌های آنلاین از سرور مجازی استفاده می‌کنند.
  • سرور مجازی با IP  ثابت می‌تواند برای کسانی که در بازارهای مالی بین‌المللی مانند بورس، فارکس یا رمزارز فعالیت می‌کنند، یک سرویس کاربردی و مهم باشد.

 

 

انواع سرور مجازی را بشناسیم

 

سرورهای مجازی کاربردهای گسترده‌ای دارند، بنابراین برای کارهای مختلف می‌توانید سرویس متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. هم‌چنین پیش از خرید سرور مجازی باید با انواع مختلف سرورهای مجازی ابر آروان آشنا شوید. انواع VPS را براساس نوع سیستم‌عامل، نحوه‌ی مدیریت، موقعیت جغرافیایی، ساعتی، روزانه و ... دسته‌بندی می‌کنند.

سیستم‌عامل: از نظر سیستم‌عامل سرورهای مجازی را می‌توان به دسته‌های ویندوزی، لینوکسی، میکروتیکی و غیره تقسیم‌ کرد، از آن‌جایی‌که هر سیستم‌عاملی روی سرور مجازی قابل نصب است ما در این نوع از تقسیم‌بندی نمی‌توانیم محدودیت داشته باشیم.

موقعیت جغرافیایی: سرورهای مجازی براساس موقعیت جغرافیایی می‌توانند به دو دسته‌ی کلی ایرانی و خارجی تقسیم شوند، به این معنا که دیتاسنتر سرورهای ایران در داخل کشور قرار دارند و همین‌طور سرورهای مجازی خارجی در کشورهایی غیر از ایران (بیش‌تر کشورهای اروپایی) مستقر می‌شوند.

مدیریت: امروزه شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی زیرساخت مانند ابر آروان، سرورهای مجازی را به دو نوع «مدیریت‌شده» و «مدیریت‌نشده» عرضه می‌کنند. در حالت کلی سرورهای مجازی مدیریت‌شده با تنظیمات پیش‌فرض و به‌شکل آماده‌شده در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما دیگر به پیکربندی آن نیاز ندارید، اما سرورهای مجازی مدیریت‌نشده به‌شکل خام عرضه می‌شوند و همه‌ی تنظیمات مربوط به سرویس بر عهده‌ی خریدار گذاشته می‌شود.

 

سرور مجازی چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟

 

نحوه‌ی عملکرد سرور مجازی به کیفیت سخت‌افزار آن وابسته است، به‌طوری سخت‌افزار با کیفیت بهتر در نهایت سرویسی پایدارتر و با میزان خرابی کم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین‌طور بخش عمده‌ای از سیاست قیمت‌گذاری سرور مجازی نیز با توجه میزان و نوع سخت‌افزار به‌کار رفته در آن تعیین می‌شوند.

شما هنگام خرید VPS می‌توانید هر یک از سخت‌افزارهای این سرویس مانند فضای ذخیره‌ساز هارد (HDD)، حافظه‌ی موقت (RAM)، پردازنده (CPU) و غیره را براساس نیاز خود انتخاب کنید و به میزان استفاده از آن‌ها هزینه‌ی نهایی سرویس را پرداخت کنید. اما در حالت کلی قیمت تمام‌شده‌ی سرور مجازی با توجه به حجم یا مقدار عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • توان پردازشی  (CPU)
  • حافظه تصادفی  (RAM)
  • فضای ذخیره‌سازی
  • ترافیک مصرفی
  • تعداد IP مورد استفاده
  • هزینه‌ی پایه‌ ساخت سرور

همین‌طور باید توجه داشته باشید که سرورهای مجازی مستقر در موقعیت داخل ایران معمولن، قیمت پایین‌ترین نسبت به سرورهای مجازی خارجی دارند، همین‌طور هر یک از شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی زیرساخت براساس کیفیت محصولات خود و دقت در پشتیبانی از آن‌ها تا حد کمی در نرخ نهایی محصول تغییر ایجاد می‌کنند.

 

 

 

معرفی سرور مجازی ابر آروان

شما با خرید سرور مجازی از شرکت ابر آروان، می‌توانید کسب‌وکارتان را با کمک زیرساختی یکپارچه و امن توسعه دهید و بدون داشتن هرگونه دغدغه فقط به رشد کسب‌وکار خود فکر کنید. سرورهای مجازی ابر آروان به‌عنوان بهترین گزینه برای تهیه زیرساخت با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه و پلن‌های مختلف ارایه می‌شوند. علاوه‌براین، الگوی محاسبه‌ی هزینه «پرداخت به‌ازای مصرف» ابر اروان به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های نهایی زیرساخت‌تان را فقط به‌اندازی مصرف واقعی بپردازید.

تامین امنیت سرور مجازی با فایروال، مانیتورینگ سرور، دسترسی به قابلیت اسنپ‌شات، پیکربندی شبکه به‌شکل دل‌خواه و افزودن دیسک ابری به سرور مجازی از دیگر مزایای سرور مجازی ابر آروان هستند که باعث محبوبیت این نوع سرور در میان کاربران شده ‌است.

 

جمع‌بندی

 

در این مطلب به معرفی سرور مجازی ابر آروان و قابلیت‌های ویژه آن پرداختیم. سرور مجازی به‌عنوان کاربردی‌ترین سرویس موجود در زمینه‌ی هاستینگ شناخته شده و نسبت به انواع سرور‌های اختصاصی دارای قیمت مناسب و کارایی بیش‌تر است.

شما برای خرید سرور مجازی ابتدا لازم است  به سایت ابر آروان مراجعه کنید و پس از انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور، نسبت به نیازهای کسب‌وکار خود نوع سیستم‌عامل و مقدار منابع را مشخص کنید، می‌بینید که در کم‌تر از چند دقیقه می‌توانید یک سرور مجازی پرقدرت و پایدار در اختیار داشته باشید.

 

کدخبر: ۱۰۹۸۶
ارسال نظر